عوامل موثر در قیمت ورق پلی کربنات

عوامل موثر در قیمت ورق پلی کربنات

ورق پلی کربنات از پلیمرهای ترموپلاستیک ساخته می‌شود و محصولی شفاف و مقاوم در برابر ضربه است. در بازار از ورق پلی کربنات به عنوان ورق «لکسان» یاد می‌کنند که در اشکال و اندازه‌های مختلفی و برحسب کاربردهای مختلف تولید می‌شود. اما برای بسیاری از افراد، بررسی قیمت ورق پلی کربنات و تطابق آن با کیفیت محصول بسیار مهم است. درحقیقت، شما می‌خواهید ورقی را خریداری کنید که با مقدر بودجه و نیازهای کاربردی شما همخونی داشته باشد. به همین دلیل، در این بررسی به عوامل موثر در قیمت ورق پلی کربنات می‌پردازیم تا به شما دید واضحی از قیمت این متریال مفید ارائه دهیم.

تاثیر کیفیت و نحوه ساخت در قیمت ورق پلی کربنات

در خرید ورق پلی کربنات، کیفیت حرف اول را می‌زند. هیچکس دوست ندارد محصولی را خریداری کند که بعد از مدتی کارایی خود را از دست بدهد. کیفیت ورق به معنای این است که در ساخت محصول چه مواد اولیه و کدام ویژگی‌های لحاظ شده است. آیا ورق در برابر اشعه فرابنفش (UV) مقاوم است؟ کیفیت گرانول و مستربچ چقدر است؟ آیا ورق 100 درصد نشکن است؟ آیا ورق تحت فرآیندهای پیشرفته تولید شده است؟ به طور کلی، روق های تولید کشورهای اروپایی از کیفیت بیشتری برخوردار هستند.

اهمیت برند تولید کننده در هزینه ورق پلی کربنات

برند و کشور سازنده از مهمترین عوامل در قیمت ورق پلی کربنات است. برندهای معتبر که ساخت کشورهای اروپایی هستند، کیفیت بهتری نسبت به برندهای چینی و داخلی دارند. در نتیجه، قیمت بیشتری نیز دارند. همچنین به دلیل مشکلات مربوط به نرخ دلار و نوسانات ارزی، ورق‌هایی که از کشورهای خارجی وارد ایران می‌شوند، با تغییرات زیادی همراه هستند. با بالا رفتن نرخ دلار طبیعاً قیمت ورق خارجی نیز افزایش پیدا می‌کند. اما شما می‌توانید با خرید ورق پلی کربنات خارجی، بهترین متریال بازار را دریافت کنید و یک عمر از محصول خود نهایت استفاده را ببرید.

مقدار وزن، ابعاد و اندازه در قیمت ورق پلی کربنات

ابعاد و وزن در قیمت ورق پلی کربنات موثر است. هر چه ضخامت، ابعاد و متراژ ورق افزایش پیدا کند، وزن ورق هم بیشتر می‌شود و در نتیجه قیمت بالا می‌رود. ابعاد این ورق‌ها نیز شامل 6000 × 2100 و 12000 × 2100 هستند. همچنین ضخامت ورق‌های پلی کربنات از 4 تا 20 میلی‌متر متغیر هستند. پس اگر به دنبال خرید ورق پلی کربنات برای گلخانه، سقف استخر یا هر نوع کاربردی دیگری خود هستید، باید متراژ فضای خود را اندازه گیری کنید. توصیه می‌شود ضخامت مناسب را خریداری کنید تا ورق هم از نظر عایق و هم عبور نور بتواند بهترین کیفیت را ارائه کند.

تاثیر نوع و ساختار در هزینه ورق پلی کربنات

ورق پلی کربنات در بازار به انواع تخت، چند جداره و موجدار تقسیم می‌شوند. ورق‌های توپر ظاهری ساده دارند و قیمتشان معمولاً کمتر از چند جداره و موجدار است. هر چه تعداد ساختار چند جداره ورق بیشتر باشد، قیمت افزایش پیدا می‌کند. ورق سه جداره قیمت بیشتری نسبت به دو جداره دارد. جداره بیشتر به معنای این است که ورق عایق قوی‌تری خواهد بود. به ویژه در ساخت گلخانه جهت ایجاد گرمای مناسب در محیط داخل برای رشد گیاهان به ورق چند جداره نیاز است. همچنین، ورق پلی کربنات به صورت شفاف، مات و رنگی نیز در بازار موجود است.

اهمیت قیمت مواد نفتی در ورق پلی کربنات

یکی از عوامل مهم در قیمت ورق پلی کربنات، قیمت جهانی نفت و مواد پتروشیمی است. اگر قیمت جهانی افزایش پیدا کند، به دلیل اینکه ورق پلی کربنات ز پلیمرهای نفتی تولید می‌شود، قیمت آن نیز بیشتر خواهد شد. همچنین هزینه‌های مربوط به تولید ورق پلی کربنات توسط نیروهای انسانی در در قیمت موثر هستند. به دلیل افزایش تورم و زیاد شدن قیمت‌ها، دستمزد نیروی کار و تعمیر و نگهداری تجهیزات تولید ورق نیز در قیمت تاثیر مستقیم خواهند داشت.

خرید ورق پلی کربنات از سایه ساز ایمن

سایه ساز ایمن عرضه کننده ورق‌های پلی کربنات سقفی و دیواری از برندهای معتبر اروپایی است. این شرکت با سابقه طولانی و رزومه درخشان در ارائه انواع ورق‌های پلی کربنات توانسته به قطب بزرگی در این صنعت تبدیل شود. ورق‌های پلی کربنات این شرکت بسیار با کیفیت است و با قیمت مناسب در اختیار مصرف کنندگان عزیز قرار می‌گیرد. شما می‌توانید در مشاوره، خرید و نصب ورق پلی کربنات از سایه ساز ایمن خدمات منحصر به فرد دریافت کنید.

 

آخرین مقالات

ورق پلی کربنات خارجی

ورق پلی کربنات خارجی

ورق پلی کربنات به طور گسترده در پوشش سقف گلخانه، آلاچیق ها و غیره استفاده می شود. شما با خرید ورق پلی کربنات...

نحوه تولید ورق پلی کربنات

نحوه تولید ورق پلی کربنات

ترموپلاستیک در نهایت به پلی کربنات تبدیل می‌شود تا به صورت ورق به بازار عرضه شود. نحوه تولید ورق پلی کربنات کاری تخصصی...

ورق پلی کربنات مات چیست؟

ورق پلی کربنات مات چیست؟

چه به دنبال حفظ حریم خصوصی بیشتر باشید یا یه پوشش خاص را به سقف گلخانه خود اضافه کنید، ورق پلی کربنات مات...

ورق پلی کربنات شفاف چیست؟

ورق پلی کربنات شفاف چیست؟

ورق پلی کربنات شفاف یک ماده فوق العاده سخت و همه کاره با طیف وسیعی از کاربردهای مختلف است. این ماده فوق العاده...

انواع ورق پلی کربنات

انواع ورق پلی کربنات

انواع ورق پلی کربنات دارای کیفیت بالایی است و می‌تواند در هر شرایط محیطی مقاومت کند. این ورق‌ها از رزین پلی پروپیلن ساخته...

مزایای پلی کربنات پلیمر طلایی یزد

مزایای پلی کربنات پلیمر طلایی یزد

تامین کنندگان ورق پلی کربنات در سال های اخیر شاهد افزایش تقاضا برای ورق های توپر و چند جداره برای گلخانه ها، سقف...

پربازدیدترین مقالات

نصب ورق پلی کربنات

نصب ورق پلی کربنات

نصب ورق پلی کربنات: ورق پلی کربنات بر روی انواع سازه های فلزی،گالوانیزه و چوب به وسیله ادوات مخصوص هوابند و آببند میشود....

از ورق پلی کربنات چه می دانیم؟

از ورق پلی کربنات چه می دانیم؟

در صنعت پلاستیک، ورق «پلی کربنات» به عنوان یکی از پرتنوّع ترین و پرکاربردترین مواد در صنعت ساختمان، سوله ها وگلخانه ها برشمرده...

پلی کربنات دیوار صوتی

پلی کربنات دیوار صوتی

امروزه آلودگی صوتی یکی از معضلات زندگی شهری میباشد که ورق پلی کربنات تخت و حتی پلی کربنات چند جداره این معضل را...

پوشش سقف پلی کربنات

پوشش سقف پلی کربنات

پلی کربنات ماده‌ای با ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد است که به عنوان جایگزینی عالی برای شیشه و فایبرگلاس به کار گرفته...

ورق پلی کربنات نما

ورق پلی کربنات نما

از ورق های پلی کربنات نما می توان به طرق مختلف استفاده کرد. آنها در ضخامت ها و طول مختلف قابل تولید هستند....

نورگیر سقف با ورق های پلی کربنات

نورگیر سقف با ورق های پلی کربنات

سازه ای قوسی شکل و یا شیب دار که معمولا پوشش روی آن از ورق پلی کربنات تخت و یا چند جداره است...