ورق پلی کربنات مات چیست؟

ورق پلی کربنات مات چیست؟

چه به دنبال حفظ حریم خصوصی بیشتر باشید یا یه پوشش خاص را به سقف گلخانه خود اضافه کنید، ورق پلی کربنات مات محصولی است که به آن نیاز دارید. ورق پلی کربنات سبک وزن و بادوام است و به یک انتخاب عالی برای کاربردهای بیرونی و داخلی محسوب می‌شود. از آنجایی که پلی کربنات مات به اندازه پلی کربنات معمولی شفاف نیست، باید میزان عبور نور، عایق و محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش را در این محصول خاص در نظر بگیرید. در این بررسی به طور کامل در مورد ورق پلی کربنات مات صحبت می‌کنیم.

تعریف ورق پلی کربنات مات

یکی از رایج‌ترین شکل‌های پلاستیک، گروهی از پلیمرهای ترموپلاستیک است که به پلی کربنات (PC) معروف هستند. این رزین مصنوعی یک ترموپلاستیک آمورف طبیعی شفاف است که می‌تواند برای تولید انواع قطعات و محصولات دقیق ماشینکاری شده استفاده شود اما اغلب به عنوان جایگزینی برای اکریلیک، شیشه و پلی اتیلن نیز استفاده می‌شود. ورق‌های پلی کربنات مات طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها را ارائه می‌دهند که به خوبی برای کاربردها و صنایع متعدد از جمله کشاورزی، خودروسازی، ساختمانی، برق، پزشکی و امنیتی مناسب است. مهمترین ویژگی این محصول، ظاهر مات آن است. بقیه خصوصیات این ورق مشابه به ورق معمولی است.

مزایای ورق پلی کربنات مات

وزن، استحکام کششی، انبساط حرارتی و مقاومت شیمیایی همگی عوامل مهمی در اکثر کاربردها هستند. از نظر مقاومت ضربه‌ای، در انتخاب ورق پلی کربنات مات نمی‌توانید اشتباه کنید. این ترموپلاستیک تقریباً 200 برابر قوی‌تر از شیشه و پلی اتیلن است. به علاوه، ورق‌های پلی کربنات دارای استحکام ضربه نسبی بالاتری نسبت به اکریلونیتریل بوتادین استایرن (ABS)، پلی وینیل کلرید (PVC)، پلی استایرن (PS)، پلی فنیلن اکسید (PPO)، اکریلیک، پلی بوتیلن ترفتالات (PBT)، پلی اتیلن ترفتالات (PET) و پلی اتیلن ترفتالات هستند.

اگرچه ورق پلی کربنات مات ممکن است با تغییرات دما منبسط و منقبض شود اما با افزایش سن تغییر اندازه نمی‌دهد. ضریب انبساط حرارتی پلاستیک پلی کربنات بیش از 100 برابر کوچکتر از پلی اتیلن است که آن را برای کاربردهای مربوط به تغییرات دمایی مناسب کرده است. یکی دیگر از ویژگی‌های دلپذیر این ترموپلاستیک انعطاف پذیری بسیار زیاد آن است. خواص شکل پذیری پلی کربنات به آن اجازه می‌دهد تا در محل و در دمای اتاق بدون ترک یا شکستن بریده شود یا به صورت سرد شکل بگیرد.

ورق پلی کربنات مات محکم و بسیار مقاوم در برابر ضربه است. همچنین دارای شفافیت مناسب و خواص انتقال نور است. برخلاف شیشه، پلی کربنات به راحتی در شرایط سخت نمی‌شکند! ورق‌های پلی کربنات مات عملاً نشکن هستند و از نظر ایمنی و امنیت مزیت خاصی نسبت به شیشه دارند. ورق پلی کربنات در برابر اشعه های مضر فرابنفش نیز مقاوم است. همچنین در برابر آسیب های گرما، سرما و آب مقاومت بالایی دارد.

یکی دیگر از مزایای ورق پلی کربنات که اغلب نادیده گرفته می‌شود، سهولت در تمیز کردن و نگهداری آن است. در تمیز کردن پلی کربنات تنها به یک پارچه نرم یا اسفنج با آب گرم نیاز است تا هرگونه کثیفی را بتوانید تمیز کنید. همچنین می‌توانید از یک پارچه میکروفیبر نرم یا اسفنج غیر ساینده برای شستشوی ملایم با صابون رقیق شده یا مواد شوینده استفاده کنید. برای جلوگیری از ایجاد لکه‌های آب، لعاب را با یک چوب گل‌دار یا اسفنج مرطوب کاملاً خشک کنید. سعی کنید از پاک کننده‌های ساینده و تمیز کردن در زیر نور مستقیم خورشید برای جلوگیری از ایجاد رگه اجتناب کنید.

ویژگی‌های ورق پلی کربنات مات

  • ضد اشعه ماوراء بنفش: غلظت بالایی از پوشش رزین ضد اشعه ماوراء بنفش روی سطح وجود دارد که می‌تواند مانع از عبور اشعه ماوراء بنفش شود و از زرد شدن ورق جلوگیری کند و طول عمر پانل را افزایش دهد و شفافیت عالی را برای مدت طولانی حفظ کند.
  • مقاومت در برابر شعله: ورق پلی کربنات مات دارای مقاومت عالی در برابر شعله تا است. دمای خودکار 630 درجه سانتی گراد است. در هنگام سوختن به گسترش آتش کمک نمی‌کند و بدون دود و گازهای سمی است.
  • مقاومت در برابر ضربه: ورق پلی کربنات مات با مقاومت عالی در برابر ضربه از -40 درجه سانتیگراد تا +120 درجه سانتیگراد مقاومت می‌کند. این ورق برای مدت طولانی می‌توانید در بیرون از خانه قرار گیرد.
  • انتقال نور: انتقال نور ورق بام پلی کربنات مات می تواند تا 90 درصد باشد. ورق پلی کربنات رنگی می‌تواند از عبور اشعه‌های خورشید جلوگیری کند، بنابراین نور مناسب به داخل فضا منتقل می‌کند.
  • پایداری شکل: ورق پلی کربنات مات پس از مدت طولانی در شرایط دمای شدید از پایداری و مقاومت خوبی در برابر ضربه و استحکام برخوردار است.

کاربرد ورق پلی کربنات مات

در ادامه به برخی از رایج‌ترین کاربردهای ورق پلی کربنات مات اشاره می‌کنیم:

  • سقف گلخانه: به دلیل استحکام بالا و تخریب ناپذیری، پلی کربنات اغلب برای جایگزینی شیشه جهت پوشش سقف در ساخت گلخانه‌های جدید استفاده می‌شود.
  • سقف منزل: با محافظت از ملک شما در برابر اشعه ماوراء بنفش، پلی کربنات متریال مورد استفاده برای سقف است. این ورق در طیف وسیعی از سازه‌ها مانند پوشش پاسیو، خانه‌های تابستانی و باغ‌ها پیدا کاربرد دارد.

کلام آخر

چه به دنبال دوام یا زیبایی باشید، ورق‌های پلی کربنات مات می‌توانند در زمان و هزینه شما صرفه جویی کنند و در عین حال خطر آسیب در هنگام نصب را کاهش دهند. با سال‌ها تجربه سال تجربه در فروش ورق پلی کربنات با کیفیت بالا، سایه ساز ایمن به توانایی خود در کمک به شما در یافتن مواد مورد نیاز برای تکمیل هر پروژه اطمینان دارد. به علاوه، خدمات سفارشی ما به شما امکان می‌دهد تا اندازه دقیق ورق و شرایط نصب را دریافت کنید. برای خرید ورق پلی کربنات مات با تیم فروش ما تماس بگیرید.

آخرین مقالات

ورق پلی کربنات خارجی

ورق پلی کربنات خارجی

ورق پلی کربنات به طور گسترده در پوشش سقف گلخانه، آلاچیق ها و غیره استفاده می شود. شما با خرید ورق پلی کربنات...

نحوه تولید ورق پلی کربنات

نحوه تولید ورق پلی کربنات

ترموپلاستیک در نهایت به پلی کربنات تبدیل می‌شود تا به صورت ورق به بازار عرضه شود. نحوه تولید ورق پلی کربنات کاری تخصصی...

ورق پلی کربنات مات چیست؟

ورق پلی کربنات مات چیست؟

چه به دنبال حفظ حریم خصوصی بیشتر باشید یا یه پوشش خاص را به سقف گلخانه خود اضافه کنید، ورق پلی کربنات مات...

ورق پلی کربنات شفاف چیست؟

ورق پلی کربنات شفاف چیست؟

ورق پلی کربنات شفاف یک ماده فوق العاده سخت و همه کاره با طیف وسیعی از کاربردهای مختلف است. این ماده فوق العاده...

انواع ورق پلی کربنات

انواع ورق پلی کربنات

انواع ورق پلی کربنات دارای کیفیت بالایی است و می‌تواند در هر شرایط محیطی مقاومت کند. این ورق‌ها از رزین پلی پروپیلن ساخته...

مزایای پلی کربنات پلیمر طلایی یزد

مزایای پلی کربنات پلیمر طلایی یزد

تامین کنندگان ورق پلی کربنات در سال های اخیر شاهد افزایش تقاضا برای ورق های توپر و چند جداره برای گلخانه ها، سقف...

پربازدیدترین مقالات

نصب ورق پلی کربنات

نصب ورق پلی کربنات

نصب ورق پلی کربنات: ورق پلی کربنات بر روی انواع سازه های فلزی،گالوانیزه و چوب به وسیله ادوات مخصوص هوابند و آببند میشود....

از ورق پلی کربنات چه می دانیم؟

از ورق پلی کربنات چه می دانیم؟

در صنعت پلاستیک، ورق «پلی کربنات» به عنوان یکی از پرتنوّع ترین و پرکاربردترین مواد در صنعت ساختمان، سوله ها وگلخانه ها برشمرده...

پلی کربنات دیوار صوتی

پلی کربنات دیوار صوتی

امروزه آلودگی صوتی یکی از معضلات زندگی شهری میباشد که ورق پلی کربنات تخت و حتی پلی کربنات چند جداره این معضل را...

پوشش سقف پلی کربنات

پوشش سقف پلی کربنات

پلی کربنات ماده‌ای با ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد است که به عنوان جایگزینی عالی برای شیشه و فایبرگلاس به کار گرفته...

ورق پلی کربنات نما

ورق پلی کربنات نما

از ورق های پلی کربنات نما می توان به طرق مختلف استفاده کرد. آنها در ضخامت ها و طول مختلف قابل تولید هستند....

نورگیر سقف با ورق های پلی کربنات

نورگیر سقف با ورق های پلی کربنات

سازه ای قوسی شکل و یا شیب دار که معمولا پوشش روی آن از ورق پلی کربنات تخت و یا چند جداره است...