نصب ورق پلی کربنات

نصب ورق پلی کربنات

نصب ورق پلی کربنات

ورق پلی کربنات یکی از محبوب‌ترین انواع متریال برای سقف است. از این ورق می‌توان آن در طیف گسترده‌ای از سازه‌ها از جمله باغ‌ها، گاراژها، سوله‌ها، کانکس‌ها، سایبان‌ها و حتی استخرهای نیز استفاده کرد. پلی کربنات به دلیل قیمت پایین، دوام بالا و نصب ساده، فروش بالایی دارد. با این حال، افراد وقتی به مرحله نصب ورق پل کربنات می‌رسند، به این فکر می‌کنند که آیا می‌توانند خودشان این کار را انجام دهند یا باید به سراغ متخصص بروند. ما در این بررسی به نحوه نصب ورق پلی کربنات و نکات مهم در اجرای آن می‌پردازیم.

انتخاب ورق پلی کربنات مناسب

انتخاب ورق پلی کربنات مناسب

پلی کربنات یک ترموپلاستیک آمورف طبیعی شفاف است. در حالی که استحکام و انعطاف پذیری پلی کربنات آن را به یک ماده مطلوبی تبدیل می کند، شفافیت بالا به این محصول کمک کرده است تا در طیف وسیعی از کاربردها استفاده شود. سقف پلی کربنات دارای طیف وسیعی از ضخامت‌ها از 4 میلی متر تا 35 میلی‌متر است که هر کدام برای کاربردهای مختلف مناسب هستند. بنابراین، بسیار مهم است که قبل از نصب ورق پلی کربنات، نوع ورق را انتخاب کنید:

پلی کربنات چند جداره

پلی کربنات چند جداره دارای شکل راه راه است که آن را در برابر ضربه بسیار مقاوم می‌کند (تا 200 برابر قوی‌تر از شیشه) این ورق به عنوان گزینه‌ای سبک و آسان برای نصب سقف شناخته می‌شود. این ورق‌ها ابعاد 600 × 210 سانتی‌متر و در انواع ضخامت‌های زیر مورد استفاده قرار می‌گیرد:

  • 4 میلی‌متر و 6 میلی‌متر: این ورق‌ها حفاظت کافی را برای سازه‌های بزرگ‌تر ارائه نمی‌دهند و برای قاب‌های سرد مناسب‌‌تر هستند. آنها همچنین می‌توانند به عنوان یک روکش یا به عنوان یک مانع ایمنی در بالکن استفاده شوند.
  • 10 میلی‌متر و 16 میلی‌متر: این ورق‌ها به عنوان پلی کربنات دو جداره یا پلی کربنات سه جداره شناخته می‌شوند و مقاومت فوق العاده‌ای در برابر ضربه دارند و برای پروژه‌هایی مانند آلاچیق ایده آل هستند.
  • 25 میلی‌متر و 35 میلی‌متر: این ورق‌های پلی کربنات با بالاترین سطح دوام و مقاومت در برابر ضربه، برای محافظت از باغ‌ها و همچنین گاراژها مناسب هستند.

نکته: ورق پلی کربنات با ضخامت تا 70 میلی‌متر نیز قابل تهیه است که برای کاربردهای خاص به کار گرفته می‌شود.

پلی کربنات تخت

ورق‌های پلی کربنات جامد برای افرادی که فرم مسطح را به ورق‌های چند جداره ترجیح می‌دهند، ایده آل هستند. در حالی که آنها استحکام کمتری نسبت ورق‌های چند جداره دارند اما این ورق‌ها هنوز به طرز باورنکردنی بادوام هستند و برای بالکن‌ها، گلخانه‌ها، باغ‌ها و سایر موارد مناسب هستند. ورق‌های پلی کربنات جامد همچنین در طیفی از پوشش‌های مات‌‌ و شفاف در بازار به فروش می‌رسند. ورق پلی کربنات تخت به ابعاد 205 × 305 سانتی‌متر و ضخامت آن ۲ تا 15 میلی‌متر است.که البته ورق پلی کربنات تخت 1میل در برندهای اروپایی نظیر لکسان سابیک موجود میباشد.

مراحل مهم قبل از نصب ورق پلی کربنات

مراحل مهم قبل از نصب ورق پلی کربنات

برای صرفه جویی در زمان و هزینه بسیار مهم است که شرایط نصب را از قبل برنامه ریزی کنید. اولین قدم این است که مطمئن شوید که ساختار سقف به اندازه کافی محکم و ایمن است که بتواند سقف پلی کربنات را پشتیبانی کند، همراه با تمام اجزاء مانند تیرها و میله‌های لعاب که به درستی اعمال شده‌اند. از سوی دیگر، اندازه گیری صحیح مساحت سقف بسیار مهم است. حتماً طول، عرض و زوایای ساختار سقف را چندین بار اندازه بگیرید تا از ابعاد آن مطمئن شوید.

در حالی که اندازه گیری می‌تواند یک فرآیند خسته کننده باشد اما در زمان و مشکلات احتمالی بیشتر صرفه جویی می‌شود. آماده کردن همه ابزارها و تجهیزات مورد نیاز از قبل، راه دیگری برای آسان کردن فرایند نصب ورق پل کربنات است. برای قرار دادن ورق‌های پلی کربنات در ساختار سقف به هیچ ابزار تخصصی نیاز نخواهید داشت، فقط یک چکش و دریل کفایت می‌کند. اگر احساس می‌کنید ممکن است نیاز به برش ورق‌ها در محل داشته باشید، اره مخصوص ضروری است. علاوه بر ابزارها و ورق‌ها، باید مطمئن شوید که تمام وسایل و لوازم جانبی لازم را برای تکمیل پروژه خود سفارش دهید.


در صورت نیاز به مشاوره رایگان فروش همین الان با ما تماس حاصل فرمایید

تلفن تماس : ۰۲۱۸۸۴۵۲۲۷۰

واتس اپ : ۰۹۳۵۵۵۷۲۵۱۳

مشاوره، بازدید، اندازه گیری، تخمین هزینه کاملا رایگان!


نحوه نصب ورق پلی کربنات

اکنون که تمام آماده سازی‌های لازم را انجام داده‌اید، وقت آن است که برای نصب سقف پلی کربنات دست به کار شوید:

چیدمان صحیح ورق‌ها

چیدمان صحیح ورق‌ها در ساختار، بخش مهمی از فرآیند نصب است و مطمئن شود که ورق‌های شما به درستی با ساختار مطابقت دارند. بدون شکاف یا ناهمواری، نادیده گرفتن این مرحله می‌تواند وسوسه انگیز باشد زیرا باید از قبل ابعاد ورق‌ها را اندازه گرفته باشید تا در وسطای کار دچار مشکل شوید. ورق‌های پلی کربنات به دلیل مقاومت در برابر ضربه محبوب هستند اما تنها زمانی عملکرد خود را به خوبی نشان می‌دهند که به درستی روی ساختار سقف نصب شوند. این مهم کارایی سقف را در برابر طوفان و رگبار افزایش می‌دهند.

نصب ورق‌های سقف

اکنون زمان آن است که به درستی ورق‌های خود را نصب کنید. با این حال، قبل از اینکه به ورق‌ها برسیم، بهتر است با میله‌های لعاب شروع کنیم:

1- میله‌های لعاب باید در لبه‌های سقف شما با سوراخ‌هایی با فاصله حدود 500 میلی‌متر از هم قرار گیرند. سپس می‌توانید از این سوراخ‌ها برای وارد کردن یراق آلات خود استفاده کنید و به طور موثر میله‌های خود را برای ورق‌ها محکم نمایید.

2- بیشتر سقف‌ها به پرکننده‌های لبه نیاز دارند و سقف شما باید در این مرحله اضافه شود. سپس می‌توانید شروع به اضافه کردن ورق‌های خود کنید. پس با وصل کردن یکی به میله لعاب در یک انتهای سقف خود شروع کنید. سپس می‌توانید ورق‌های خود را روی سقف به راحتی نصب کنید.

3- بین هر ورق باید یک میله لعاب چسبانده شود که این کار در بسته شدن شکاف بین ورق‌ها کمک می‌کند. هنگامی که ورق‌ها روی سقف شما تراز و به میله‌ها متصل شدند، این امکان را دارید با افزودن درپوش‌ها و پیچ‌ها، کار را به پایان برسانید و یک نصب مطمئن و قابل اعتماد ایجاد کنید.

4- در این مرحله می‌توانید هر لایه محافظ روی ورق‌های خود را بردارید و سپس شروع به سوراخ کردن ورق‌ها کنید. اکنون پیچ‌ها یا دکمه‌های ثابت را در محل نصب کنید که سقف پلی کربنات شما را از نظر استحکام تقویت کند.

5- کارهای مختلف دیگری نیز وجود دارند که می‌توانید برای تاثیرگذاری سقف خود انجام دهید، به عنوان مثال اگر سقف شما به دیوار متصل می‌شود، باید از ساختاری مخصوص اتصال سقف به دیوار استفاده کنید.


در صورت نیاز به مشاوره رایگان فروش همین الان با ما تماس حاصل فرمایید

تلفن تماس : ۰۲۱۸۸۴۵۲۲۷۰

واتس اپ : ۰۹۳۵۵۵۷۲۵۱۳

مشاوره، بازدید، اندازه گیری، تخمین هزینه کاملا رایگان!


تمیز کردن ورق‌ها

پس از تکمیل این مراحل، وقت آن است که تنظیمات نهایی را در سقف خود شروع کنید. تمیز کردن ورق‌ها از هرگونه گرد و غبار ناشی از فرآیند سوراخ ‌کاری توصیه می‌شود. همچنین مطمئن شوید هر پیچ به درستی در جای خود نصب شده‌اند.

تمیز کردن ورق پلی کربنات

مزایای نصب سقف پلی کربنات

از طریق نصب سقف پلی کربنات، شما یک پوشش قوی با موادی 20 برابر قوی تر از شیشه ایجاد خواهید کرد. پانل های پلی کربنات مقاومت بالایی در برابر ضربه و همچنین شفافیت نوری خوب و عملکرد عالی در برابر آتش دارند. این ورق می تواند به خنک نگه داشتن فضای زیر سقف پلی کربنات شما در طول تابستان کمک کند، در حالی که گرما را در زمستان حفظ می کند. پس از اتمام نصب، از نیازهای کم تعمیر و نگهداری لذت ببرید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که ساختار را با پاک کردن آن با مقداری آب صابون تمیز نگه دارید!

یکی دیگر از مزایای نصب سقف پلی کربنات، روش های مختلف استفاده از آن است. یک راهروی با پوشش سقف برای اتومبیل خود ایجاد کنید، جایی که بالای سر توسط پانل های پلی کربنات محافظت می شود. برای طراحی یک فضای نشیمن در فضای باز سرپوشیده که برای نوشیدن یک فنجان قهوه صبحگاهی یا مهمانی‌های گرفتن مکانی عالی است، از ورق پلی کربنات استفاده کنید،  اگر در جلوی باغ خود تخته سنگ فرش دارید، سقف پلی کربنات خود را بالای سر‌تان در نظر بگیرید و چمن خود را به عنوان فضای بازتر باغ باقی بگذارید.

از مزایای اجرای سقف پلی کربنات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پلی کربنات می تواند نیروهای بسیار بالا را تحمل کند.
  • این ماده شکست ناپذیر است.
  • برخی از انواع مختلف پلی کربنات حتی ضد گلوله نیز هستند.
  • ورق های پلی کربنات بسیار سبک وزن هستند.
  • نصب سقف پلی کربنات در مکان هایی نظیر اتاق آفتاب و سایه بان ها بسیار متداول است.
  • پنل های پلی کربنات در برابر دمای بالا، دمای پایین، نور خورشید، برف، باران و ضربه های ناگهانی بسیار مقاوم هستند.
  • دوام و عمر سقف های پلی کربنات بسیار طولانی است و در طول این سال ها دچار هیچ گونه مشکلی نمی شوند.

کلام آخر

اگر مقداری از ورق‌های پلی کربنات باقی مانده‌اند و می‌خواهید آنها را برای استفاده بعدی ذخیره کنید، بهتر است آنها را در یک فضای داخلی ماند انباری نگهداری کنید تا در سلامت کامل قرار داشته باشند. حالا که نصب ورق پلی کربنات به اتمام رسید، سقف شما اکنون در برابر شرایط محیطی شدید می‌تواند تا سال‌ها دوام خود را حفظ کند.

اعتماد شما سرمایه ماست

 

آخرین مقالات

ورق پلی کربنات خارجی

ورق پلی کربنات خارجی

ورق پلی کربنات به طور گسترده در پوشش سقف گلخانه، آلاچیق ها و غیره استفاده می شود. شما با خرید ورق پلی کربنات...

نحوه تولید ورق پلی کربنات

نحوه تولید ورق پلی کربنات

ترموپلاستیک در نهایت به پلی کربنات تبدیل می‌شود تا به صورت ورق به بازار عرضه شود. نحوه تولید ورق پلی کربنات کاری تخصصی...

ورق پلی کربنات مات چیست؟

ورق پلی کربنات مات چیست؟

چه به دنبال حفظ حریم خصوصی بیشتر باشید یا یه پوشش خاص را به سقف گلخانه خود اضافه کنید، ورق پلی کربنات مات...

ورق پلی کربنات شفاف چیست؟

ورق پلی کربنات شفاف چیست؟

ورق پلی کربنات شفاف یک ماده فوق العاده سخت و همه کاره با طیف وسیعی از کاربردهای مختلف است. این ماده فوق العاده...

انواع ورق پلی کربنات

انواع ورق پلی کربنات

انواع ورق پلی کربنات دارای کیفیت بالایی است و می‌تواند در هر شرایط محیطی مقاومت کند. این ورق‌ها از رزین پلی پروپیلن ساخته...

مزایای پلی کربنات پلیمر طلایی یزد

مزایای پلی کربنات پلیمر طلایی یزد

تامین کنندگان ورق پلی کربنات در سال های اخیر شاهد افزایش تقاضا برای ورق های توپر و چند جداره برای گلخانه ها، سقف...

پربازدیدترین مقالات

نصب ورق پلی کربنات

نصب ورق پلی کربنات

نصب ورق پلی کربنات: ورق پلی کربنات بر روی انواع سازه های فلزی،گالوانیزه و چوب به وسیله ادوات مخصوص هوابند و آببند میشود....

از ورق پلی کربنات چه می دانیم؟

از ورق پلی کربنات چه می دانیم؟

در صنعت پلاستیک، ورق «پلی کربنات» به عنوان یکی از پرتنوّع ترین و پرکاربردترین مواد در صنعت ساختمان، سوله ها وگلخانه ها برشمرده...

پلی کربنات دیوار صوتی

پلی کربنات دیوار صوتی

امروزه آلودگی صوتی یکی از معضلات زندگی شهری میباشد که ورق پلی کربنات تخت و حتی پلی کربنات چند جداره این معضل را...

پوشش سقف پلی کربنات

پوشش سقف پلی کربنات

پلی کربنات ماده‌ای با ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد است که به عنوان جایگزینی عالی برای شیشه و فایبرگلاس به کار گرفته...

ورق پلی کربنات نما

ورق پلی کربنات نما

از ورق های پلی کربنات نما می توان به طرق مختلف استفاده کرد. آنها در ضخامت ها و طول مختلف قابل تولید هستند....

نورگیر سقف با ورق های پلی کربنات

نورگیر سقف با ورق های پلی کربنات

سازه ای قوسی شکل و یا شیب دار که معمولا پوشش روی آن از ورق پلی کربنات تخت و یا چند جداره است...