انواع ورق پلی کربنات

انواع ورق پلی کربنات

تصور کنید با یک فنجان چای زیر یک سقف شفاف نشسته‌اید و از صبح خود در بالکن لذت می‌برید. عالی نیست؟ این ورقه‌های شفاف جلوی نور خورشید را نمی‌گیرند بلکه اجازه عبور آنها را می‌دهند. این ورق‌ها به  ورق پلی کربنات معروف هستند هستند که محبوبیت زیادی در ساخت سقف و پوشش گلخانه، تراس و غیره دارند. محبوب در غرب می‌باشند. در ابتدا صنعت کشاورزی از این ورق‌ها استفاده می‌کرد اما اخیراً تقاضای زیادی برای آن در بخش‌های مسکونی نیز وجود دارد. ورق پلی کربنات دارای کیفیت بالایی است و می‌تواند در هر شرایط محیطی مقاومت کند. این ورق‌ها از رزین پلی پروپیلن ساخته شده‌اند و در اندازه‌ها و سایزهای مختلفی به فروش می‌رسند. اما چیزی که برای بیشتر مشتریان مورد سوال است، این خواهد بود که: «انواع ورق پلی کربنات چیست؟»

ورق پلی کربنات توپر

ورق‌های پلی کربنات توپر دارای ساختاری مسطح هستند که برای صاحبان خانه مناسب می‌باشند. دوام ورق بالا بوده و در برابر ضربه مقاومت بسیار خوبی دارد. ورق‌های پلی کربنات توپر از رزین با کیفیت بالایی ساخته شده‌اند و 250 برابر قوی‌تر از ورق‌های شیشه ای هستند. بنابراین این ورق‌ها نشکن هستند. آنها اجازه می‌دهند 90 درصد نور خورشید از آنها عبور کنند در حالی که از اشعه‌های مضر UV جلوگیری می‌نمایند.

برخی از ورق‌های پلی کربنات توپر به صورت سنگ ریزه هستند و برای پنجره‌هایی که حریم خصوصی اهمیت دارد و در مکان‌های عمومی به عنوان سربار استفاده می‌شوند. برخی از ورق‌ها با الگوی بافتی شبیه به شیشه‌های مات ساخته شده‌اند. این ورق‌ها دارای خواص شیمیایی و حرارتی هستند. ورق‌های پلی کربنات توپر برای باغ‌ها، بالکن‌ها، گلخانه‌ها و بسیاری موارد دیگر ایده آل هستند.

ورق پلی کربنات موجدار

ورق‌های پلی کربنات موجدار از نظر ساختاری موج مانند هستند و با یک رزین دولایه پلی کربنات تقویت شده‌اند. ورق‌های پلی کربنات موجدار 200 برابر قوی‌تر از ورق‌های شیشه‌ای هستند و مقاومت بالایی در برابر ضربه دارند. عایق بسیار خوبی در برابر دماهای گرم و سرد دارند. خاصیت نوری در ورق بیشتر از ورق شیشه‌ای باقی می‌ماند. ورق‌های پلی کربنات موجدار در طیف و اندازه‌های گسترده‌ای موجود هستند. این روق‌ها مناسب برای برداشت در روز، تجاری، مسکونی، انباری و صنعتی است. اگر ورق‌های مقاوم در برابر آب می‌خواهید، ورق‌های پلی کربنات موجدار را خریداری کنید.

ورق پلی کربنات چند جداره

این ورق پلی کربنات محبوب‌تر از ورق‌های دیگر است. ورق‌های پلی کربنات چند جداره نیز ساختاری موج مانند دارند و از رزین پلی کربنات بالا ساخته شده‌اند. حداکثر 80 درصد نور خورشید را از خود عبور می‌دهند. این ورق‌ها می‌توانند شرایط آب و هوایی سخت را تحمل کنند و خواص مکانیکی خود را در دمای منفی40 درجه تا مثبت 120 درجه سانتیگراد حفظ کنند. آنها بازتاب گرما و انتقال نور پیشرفته دارند. ورق‌های پلی کربنات چند جداره در روکش کاری، موانع ایمنی بالکن، کانکس‌ها، پوشش گلخانه‌ها، آلاچیق‌ها و بسیاری موارد دیگر استفاده می‌شوند.

انواع خاص ورق پلی کربنات

اگر در دنیای ساخت یا تولید پلاستیک کار می‌کنید، احتمالاً با پلی کربنات به عنوان یک ماده آشنا هستید. حداقل، می‌دانید که قوی، کشسان و مقرون به صرفه است، سه ویژگی که آن را برای طیف گسترده‌ای از انواع محصولات ساخت بسیار مفید و سودمند می‌کند. چیزی که ممکن است ندانید این بوده که گزینه‌های مختلفی با توجه به انواع ورق‌های پلی کربنات وجود دارند که می‌توانید برای کاربرد مورد نظر خود استفاده کنید. در ادامه یک مرور سریعی از آنچه باید در مورد تفاوت بین برخی از رایج‌ترین انواع ورق‌های پلی کربنات بدانید، آورده شده‌اند:

پلی کربنات شفاف

همانطور که می‌دانید پلی کربنات در برابر ضربه بسیار مقاوم است. در واقع، مقاومت در برابر ضربه تا 250 برابر بیشتر از شیشه می‌باشد؛ در حالی این محصول که در برابر دما و سایر اشکال آسیب نیز بسیار مقاوم خواهد بود. این ویژگی باعث شده است که پلی کربنات شفاف برای نورگیرها، پنجره‌های هواپیما، گذرگاه‌های سرپوشیده و هر شرایطی که شفافیت با سطح بالایی از استحکام را می‌خواهید، انتخاب بسیار محبوبی باشد. بسیاری از مدل‌های پلی کربنات شفاف دارای مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش هستند که آنها را به محصولی ایده آل برای پنجره‌ها و درها تبدیل می‌کند.

پلی کربنات رنگی

اگر می‌خواهید کمی شخصیت یا جذابیت زیبایی به ورقه‌های پلی کربنات خود اضافه کنید، می‌توانید از ورق‌های رنگی استفاده نمایید تا زیبایی بیشتری که به دنبالش بودید را به شما بدهد. می‌توانید رنگ‌های پررنگ‌تری پیدا کنید یا با رنگ‌های برنزی یا خاکستری رنگ‌های ظریف‌تری را انتخاب نمایید. این می‌تواند برای نمایش، تبلیغات خارجی، به عنوان جایگزین شیشه یا برای اهداف مختلف دیگر استفاده شود.

پلی کربنات ضد گلوله

احتمالاً نام شیشه ضد گلوله را شنیده‌اید اما واقعاً این ماده به هیچ وجه شیشه نیست و شکل خاصی از ورقه‌های پلی کربنات می‌باشد. تعدادی از انواع پلی کربنات وجود دارند که برای ضد گلوله بودن طراحی شده‌اند و به طور گسترده در صنایعی مانند اجرای قانون، بانکداری و امنیت شهری استفاده می‌شوند. بدیهی است که پلی کربنات ضد گلوله دارای استحکام کششی و مقاومت در برابر ضربه فوق العاده بالایی است.

پلی کربنات ضد الکتریسیته ساکن

برخی از انواع محیط‌های علمی و آزمایشگاهی وجود دارند که باید تا حد امکان عاری از الکتریسیته ساکن باقی بمانند زیرا الکتریسیته ساکن می‌تواند به آزمایشات خاص و قطعات حساس تجهیزات آسیب برساند. به همین دلیل است که سازندگان فرم خاصی از پلی کربنات ضد الکتریسیته ساکن را طراحی می‌کنند که با نوعی مخلوط پلاستیک و فلز پوشیده شده است که از تولید الکتریسیته ساکن جلوگیری می‌نماید. این پوشش همچنین به افزایش مقاومت شیمیایی و ضربه‌ای آن کمک می‌کند و در هر محیطی که نصب می‌شود، کمتر مستعد رطوبت است.

پلی کربنات مقاوم در برابر شعله

پلی کربنات به دلیل مقاومت فوق العاده‌اش در برابر حرارت شناخته شده است اما زمانی که پلی کربنات استاندارد را در معرض شعله قرار می‌دهید، ممکن است تحمل آن کمی بیش از حد باشد. به همین دلیل، پلی کربنات مقاوم در برابر شعله برای نصب به طور خاص در محیط‌هایی که خطر آتش سوزی بالا وجود دارد، وجود خواهد داشت. این نوع ورق بیشتر برای دستگاه‌های الکتریکی و اجزای خاص هواپیما و همچنین در پوشش هر وسیله‌ای که دارای جریان است استفاده می‌شود.

خرید ورق پلی کربنات از سایه ساز ایمن

موارد بالا انواع ورق پلی کربنات موجود در بازار هستند. دانستن اینکه بهترین نوع ورق پلی کربنات برای پروژه شما کدام است به نیازهایتان بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر به دنبال ورق‌های سقف پلی کربنات برای گلخانه هستید، ممکن است ورق‌های چند جداره در مقایسه با ورق جامد، مزایای بیشتری را ارائه دهند. به عنوان مثال، افزایش مزایای عایق که با ورق پلی کربنات دو جداره همراه است، برای مراقبت از گیاهان معجزه می‌کند. سایه ساز ایمن از تامین کننده پیشرو ورق پلی کربنات در کشور است. شما می‌توانید بهترین ورق‌های پلی کربنات را از سایه ساز خریداری کنید.

آخرین مقالات

ورق پلی کربنات خارجی

ورق پلی کربنات خارجی

ورق پلی کربنات به طور گسترده در پوشش سقف گلخانه، آلاچیق ها و غیره استفاده می شود. شما با خرید ورق پلی کربنات...

نحوه تولید ورق پلی کربنات

نحوه تولید ورق پلی کربنات

ترموپلاستیک در نهایت به پلی کربنات تبدیل می‌شود تا به صورت ورق به بازار عرضه شود. نحوه تولید ورق پلی کربنات کاری تخصصی...

ورق پلی کربنات مات چیست؟

ورق پلی کربنات مات چیست؟

چه به دنبال حفظ حریم خصوصی بیشتر باشید یا یه پوشش خاص را به سقف گلخانه خود اضافه کنید، ورق پلی کربنات مات...

ورق پلی کربنات شفاف چیست؟

ورق پلی کربنات شفاف چیست؟

ورق پلی کربنات شفاف یک ماده فوق العاده سخت و همه کاره با طیف وسیعی از کاربردهای مختلف است. این ماده فوق العاده...

انواع ورق پلی کربنات

انواع ورق پلی کربنات

انواع ورق پلی کربنات دارای کیفیت بالایی است و می‌تواند در هر شرایط محیطی مقاومت کند. این ورق‌ها از رزین پلی پروپیلن ساخته...

مزایای پلی کربنات پلیمر طلایی یزد

مزایای پلی کربنات پلیمر طلایی یزد

تامین کنندگان ورق پلی کربنات در سال های اخیر شاهد افزایش تقاضا برای ورق های توپر و چند جداره برای گلخانه ها، سقف...

پربازدیدترین مقالات

نصب ورق پلی کربنات

نصب ورق پلی کربنات

نصب ورق پلی کربنات: ورق پلی کربنات بر روی انواع سازه های فلزی،گالوانیزه و چوب به وسیله ادوات مخصوص هوابند و آببند میشود....

از ورق پلی کربنات چه می دانیم؟

از ورق پلی کربنات چه می دانیم؟

در صنعت پلاستیک، ورق «پلی کربنات» به عنوان یکی از پرتنوّع ترین و پرکاربردترین مواد در صنعت ساختمان، سوله ها وگلخانه ها برشمرده...

پلی کربنات دیوار صوتی

پلی کربنات دیوار صوتی

امروزه آلودگی صوتی یکی از معضلات زندگی شهری میباشد که ورق پلی کربنات تخت و حتی پلی کربنات چند جداره این معضل را...

پوشش سقف پلی کربنات

پوشش سقف پلی کربنات

پلی کربنات ماده‌ای با ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد است که به عنوان جایگزینی عالی برای شیشه و فایبرگلاس به کار گرفته...

ورق پلی کربنات نما

ورق پلی کربنات نما

از ورق های پلی کربنات نما می توان به طرق مختلف استفاده کرد. آنها در ضخامت ها و طول مختلف قابل تولید هستند....

نورگیر سقف با ورق های پلی کربنات

نورگیر سقف با ورق های پلی کربنات

سازه ای قوسی شکل و یا شیب دار که معمولا پوشش روی آن از ورق پلی کربنات تخت و یا چند جداره است...