پوشش سقف پلی کربنات

پوشش سقف پلی کربنات

پوشش سقف پلی کربنات

پلی کربنات ماده‌ای با ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد است که به عنوان جایگزینی عالی برای شیشه و فایبرگلاس به کار گرفته می‌شود. یکی از کاربردهای رایج این متریال، استفاده از آن برای «پوشش سقف پلی کربنات» است. این پوشش به دلیل داشتن مزایای بسیار در طیف گسترده‌ای از کاربردهای مربوط به سقف مورد استفاده قرار می‌گیرد. امروزه، طراحان در پروژه‌های بزرگ و کوچک از ورق‌های پلی کربنات در سقف سازه‌ها بهره می‌برند. برای شناخت بیشتر پوشش سقف پلی کربنات با مقاله دیگری از وبلاگ سایه ساز همراه باشید.

 

تعریف پلی کربنات

پلی کربنات (PC) یک ترموپلاستیک بسیار قوی و بادوام است که می‌تواند حتی در شدیدترین دماها، ضربه و عوامل محیطی مختلف مقاومت کند. پلی کربنات دارای گروهی از کربنات‌ها در ساختار شیمیایی خود هستند که در مهندسی و ساخت مواد سخت و مستحکم استفاده می‌شوند. این متریال به تولیدکنندگان و طراحان فرصت‌هایی برای طراحی بهینه، بهبود زیبایی شناسی و کاهش هزینه‌ها ارائه می‌دهد. از پلی کربنات در کلاه ایمنی، شیشه ضد گلوله، لنز چراغ خودرو، شیشه شیر کودک و حتی پوشش سقف استفاده می‌شود.

تعریف پوشش سقف پلی کربنات

تعریف پوشش سقف پلی کربنات

سقف پلی کربنات یک سیستم سقفی پویا است که از ورق‌های پلی کربنات (Polycarbonate Roofing Sheets) ساخته می‌شود. این ورق‌ها در رنگ‌ها، بافت‌ها و انواع مختلفی در دسترس هستند که هر کدام در کاربردهای متفاوتی برای اهداف گوناگون استفاده می‌شوند. از نظر علمی ثابت شده است که پلی کربنات جایگزین بسیار خوبی برای شیشه است زیرا شفافیت مشابه شیشه را ارائه می‌دهد و حتی مزایای بهتری مانند سبک وزن بودن، استحکام بالا، دوام و مقاومت در برابر ضربه را فراهم می‌کند.

ویژگی‌های پوشش سقف پلی کربنات

ورق سقفی پلی کربنات به دلیل ساختار مولکولی یکپارچه عملاً نشکن است. احتمال آسیب دیدن سقف در اثر هرگونه ضربه بیرونی یا داخلی با ورق‌های پلی کربنات بسیار کم است. نصب ورق‎های سقف پلی کربنات به دلیل ساختار سبک وزن آنها آسان است و به راحتی می‌توان این ورق‌ها را به محل پروژه حمل و در کمترین زمان ممکن نصب و مونتاژ کرد.

یکی دیگر از دلایلی که باعث شده است تا پوشش پلی کربنات راه حل بسیار مناسبی برای سقف باشد، مقاومت آن در برابر دماهای پایین و بالا است. با توجه به اثربخشی این ورق‌ها در عبور نور طبیعی از سقف، پوشش سقف پلی کربنات به ویژه در گلخانه‌ها و پاسیوها محبوبیت بیشتری دارد.


در صورت نیاز به مشاوره رایگان فروش همین الان با ما تماس حاصل فرمایید

تلفن تماس : ۰۲۱۸۸۴۵۲۲۷۰

واتس اپ : ۰۹۳۵۵۵۷۲۵۱۳

مشاوره، بازدید، اندازه گیری، تخمین هزینه کاملا رایگان!


مشخصات اصلی ورق‌های سقف پلی کربنات عبارتند از:

  • وزن: پلی کربنات ماده‎ای بسیار سبک‌تر از شیشه است.
  • تطبیق پذیری: پلی کربنات یک ترموپلاستیک است، به این معنی که انعطاف‌پذیری بالایی دارد.
  • دوام: پلی کربنات فوق العاده قوی و بادوام است و مقاومت بالایی در برابر ضربه دارد.
  • قوام: پلی کربنات می‌تواند رنگ، شفافیت و شکل خود را برای سال‌ها حفظ کند.
  • انتقال نور: پلی کربنات می‌تواند نور بسیار بیشتری را در مقایسه با فایبرگلاس منتقل کند.
  • کارپذیری: کارپذیری به معنای توانایی بازی با شکل، رنگ‌ها و درصد انتقال نور است.
  • مزایای پوشش سقف پلی کربنات

مزایای پوشش سقف پلی کربنات

در زیر به فواید استفاده از پوشش سقف پلی کربنات اشاره می‌کنیم:

سهولت در حمل و نصب

کار با ورق‌های پلی کربنات از نظر جابجایی، حمل و نقل، برش، حفاری و ساخت بسیار آسان است. همانطور که قبلاً در مورد دوام و استحکام آن اشاره کردیم، دو مزیت قابل توجه دیگر پلی کربنات سبک وزن بودن و انعطاف پذیری بالای آن است. هنگامی که تمام این ویژگی‌ها در یک ماده واحد ترکیب شوند، بدون شک هزینه‌های نصب کاهش پیدا می‌کند. برش و سوراخ کردن این ورق‌ها تنها با ابزار اولیه قابل انجام است. همچنین در حین برش یا سوراخ‌کاری مانند شیشه، هیچ خرده اضافی از مواد یا سمی تولید نمی‌شود.

محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش

پلی کربنات‌ها با یک طرف ورق پوشیده شده با لایه‌ای از مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش به فروش می‌رسند. این ورق اجازه نمی‌دهد اشعه‌های مضر UV خورشید وارد ساختار آن شود. بنابراین، تنها مقدار مناسبی از نور خورشید وارد پوشش سقف پلی کربنات می‌شود. این ویژگی همان دلیل اصلی است که افراد ترجیح می‌دهند سقف گلخانه‌های خود را از پلی کربنات بسازند.

مقاومت در برابر آتش

ورق‌های پلی کربنات دارای خاصیت ضد آتش هستند و در برابر حریق مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهند. بنابراین، پلی کربنات‌ها بهترین انتخاب برای سازه‌هایی هستند که در مناطق مستعد آتش سوزی ساخته می‌شوند.

جذابیت و زیبایی

پوشش سقف پلی کربنات در صورتی که در رنگ‌ها و بافت‌های مناسب استفاده شود، این امکان را دارد تا زیبایی بیشتری را به ساختار اضافه کند. با طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها و بافت‌های موجود می‌توانید موردی را انتخاب که با زیباشناسی ساختار شما هماهنگ باشد.

انواع پوشش سقف پلی کربنات

انواع پوشش سقف پلی کربنات

در بازار سه نوع از ورق سقف پلی کربنات وجود دارند که به شرح زیر هستند:

ورق پلی کربنات جامد

ورق جامد از رزین پلی کربنات با کیفیت بالا تولید می ‌شود و دارای مقاومت ضربه‌ای 250 برابر شیشه با ضخامت مشابه است. بنابراین عملاً محصولی نشکن است. این ورق‌ها مانند شیشه شفاف هستند و تقریباً 90 درصد نور خورشید را از خود عبور می‌دهند و در عین حال اشعه‌های مضر UV را دور نگه می‌دارند.

ورق پلی کربنات جامد همچنین به صورت بافت برجسته تولید می‌شوند که شبیه شیشه مات هستند. پلی کربنات‌ها چه جامد و چه بافت‌دار می‌توانند در برابر آب و هوای شدید مقاومت کنند. همچین، این ورق‌ها دارای مقاومت حرارتی و شیمیایی بالایی هستند.

ورق پلی کربنات موج‌دار

ورق‌های موج‌دار پلی کربنات دارای عملکرد عالی با مقاومت استثنایی در برابر ضربه هستند. این ورق‌ها یکی از مناسب‌ترین پلی کربنات‌ها برای کاربردهای تجاری و صنعتی، مناطق مسکونی و انبارها هستند.

ورق پلی کربنات موج‌دار برای جذب بیشتر نور روز بسیار مفید هستند و این مورد مورد توجه کسانی است که به مسائل زیست محیطی توجه دارند. پوشش سقف پلی کربنات موج‌دار نسبت به ورق‌های شیشه‌ای عایق بهتری در برابر گرما و سرما هستند. اگر به دنبال مقاومت کامل در برابر آب هستید، ورق‌های موج‌دار انتخابی عالی هستند.

ورق پلی کربنات چند جداره

یکی از بهترین ورق‌های پلی کربنات موجود در بازار، پوشش‌های چند جداره است که از رزین پلی کربنات با کیفیت بالا ساخته می‌شود. این ورق‌ها مقاومت ضربه‌ای بالا با شفافیت عالی و وزن سبک را تضمین می‌کنند. ورق‌های چند جداره با یک سیستم لعاب ارائه می‌شوند که انعطاف پذیری فوق العاده‌ای را برای گرما و انتقال نور فراهم می‌کند.

ورق‌های پلی کربنات چند جداره از دو جداره تا پنج جداره در دسترس هستند که می‌توانند میزان عایق حرارتی را تغییر دهند. چند جداره‌ها توانایی مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی شدید را دارند و در عین حال، خواص مکانیکی خود را در دمای بین 40- تا 120+ حفظ می‌کنند. استفاده از این ورق‌ها می‌تواند منجر به صرفه جویی قابل توجهی در مصرف انرژی، سرمایه اولیه و هزینه‌های جاری در تهویه مطبوع و گرمایش شود.


در صورت نیاز به مشاوره رایگان فروش همین الان با ما تماس حاصل فرمایید

تلفن تماس : ۰۲۱۸۸۴۵۲۲۷۰

واتس اپ : ۰۹۳۵۵۵۷۲۵۱۳

مشاوره، بازدید، اندازه گیری، تخمین هزینه کاملا رایگان!


کاربرد پوشش سقف پلی کربنات

در زیر به چند مورد مهمترین کاربردهای سقف پلی کربنات اشاره می‌کنیم:

  • ساخت پوشش سقف پارکینگ
  • ساخت پوشش گلخانه و پرورش گیاهان
  • ساخت پوشش استخر
  • ساخت پوشش استادیوم‌های ورزشی
  • ساخت سقف کاذب
  • پوشش نورگیرهای انبارها
  • ساخت پوشش گنبدهای تزیینی
  • ساخت پوشش ایستگاه اتوبوس

    کلام آخر

    پوشش سقف پلی کربنات را در بالا به طور کامل توضیح دادیم. اکنون می‌توانید محصول مناسب را برحسب کاربرد مورد نظرتان خریداری کنید. اگر ورق‌های پلی کربنات موج‌دار را انتخاب کنید، کمترین نگرانی را در مورد نگهداری آن خواهید داشت زیرا ساختار موج‌دار اجازه نمی‌دهد هیچ آب یا زباله روی سطح آن باقی بماند. بنابراین به حداقل نگهداری از طرف مالک نیاز دارد.

    اگر پلی کربنات‌های چند جداره را انتخاب کنید، آنها عایق‌بندی عالی را ارائه می‌کنند و برای زمانی که به گرما در زمستان و سرما در در تابستان نیاز است، انتخاب خوبی هستند. به طور کلی، ورق‌های پلی کربنات از ترموپلاستیک ساخته می‌شود و ویژگی‌های منحصر به فردی دارند. این ورق‎ها از نظر هزینه و مشخصات عملکردی بسیار مناسب‌تر از شیشه و فایبرگلاس هستند.

اعتماد شما سرمایه ماست

آخرین مقالات

ورق پلی کربنات خارجی

ورق پلی کربنات خارجی

ورق پلی کربنات به طور گسترده در پوشش سقف گلخانه، آلاچیق ها و غیره استفاده می شود. شما با خرید ورق پلی کربنات...

نحوه تولید ورق پلی کربنات

نحوه تولید ورق پلی کربنات

ترموپلاستیک در نهایت به پلی کربنات تبدیل می‌شود تا به صورت ورق به بازار عرضه شود. نحوه تولید ورق پلی کربنات کاری تخصصی...

ورق پلی کربنات مات چیست؟

ورق پلی کربنات مات چیست؟

چه به دنبال حفظ حریم خصوصی بیشتر باشید یا یه پوشش خاص را به سقف گلخانه خود اضافه کنید، ورق پلی کربنات مات...

ورق پلی کربنات شفاف چیست؟

ورق پلی کربنات شفاف چیست؟

ورق پلی کربنات شفاف یک ماده فوق العاده سخت و همه کاره با طیف وسیعی از کاربردهای مختلف است. این ماده فوق العاده...

انواع ورق پلی کربنات

انواع ورق پلی کربنات

انواع ورق پلی کربنات دارای کیفیت بالایی است و می‌تواند در هر شرایط محیطی مقاومت کند. این ورق‌ها از رزین پلی پروپیلن ساخته...

مزایای پلی کربنات پلیمر طلایی یزد

مزایای پلی کربنات پلیمر طلایی یزد

تامین کنندگان ورق پلی کربنات در سال های اخیر شاهد افزایش تقاضا برای ورق های توپر و چند جداره برای گلخانه ها، سقف...

پربازدیدترین مقالات

نصب ورق پلی کربنات

نصب ورق پلی کربنات

نصب ورق پلی کربنات: ورق پلی کربنات بر روی انواع سازه های فلزی،گالوانیزه و چوب به وسیله ادوات مخصوص هوابند و آببند میشود....

از ورق پلی کربنات چه می دانیم؟

از ورق پلی کربنات چه می دانیم؟

در صنعت پلاستیک، ورق «پلی کربنات» به عنوان یکی از پرتنوّع ترین و پرکاربردترین مواد در صنعت ساختمان، سوله ها وگلخانه ها برشمرده...

پلی کربنات دیوار صوتی

پلی کربنات دیوار صوتی

امروزه آلودگی صوتی یکی از معضلات زندگی شهری میباشد که ورق پلی کربنات تخت و حتی پلی کربنات چند جداره این معضل را...

پوشش سقف پلی کربنات

پوشش سقف پلی کربنات

پلی کربنات ماده‌ای با ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد است که به عنوان جایگزینی عالی برای شیشه و فایبرگلاس به کار گرفته...

ورق پلی کربنات نما

ورق پلی کربنات نما

از ورق های پلی کربنات نما می توان به طرق مختلف استفاده کرد. آنها در ضخامت ها و طول مختلف قابل تولید هستند....

نورگیر سقف با ورق های پلی کربنات

نورگیر سقف با ورق های پلی کربنات

سازه ای قوسی شکل و یا شیب دار که معمولا پوشش روی آن از ورق پلی کربنات تخت و یا چند جداره است...