اندازه و ابعاد ورق پلی کربنات چقدر است؟

اندازه و ابعاد ورق پلی کربنات چقدر است؟

ورق پلی کربنات نسبت به شیشه، پلی اتیلن، اکریلیک و سایر پلاستیک‌ها با موفقیت بیشتری در بازار مواجه شده است تا ساختارها را با سقف شفاف پوشش دهد. این ورق با دوام، مستحکم، انعطاف پذیر، شفاف و زیباست و می‌تواند برای کاربردهای مختلف استفاده شود. اگر می‌خواهید از ورق پلی کربنات برای پوشش گلخانه، سقف استخر و موارد دیگر استفاده کنید، ضخامت و سایز مناسب را با مطابق با نیازهای خود در نظر بگیرید. در این بررسی به شما کمک می‌کنیم تا اندازه و ابعاد ورق پلی کربنات را مطابق با نیازهای خود تهیه کنید.

ضخامت ورق پلی کربنات

هر سازنده‌ای ضمانت خاصی برای ورق‌های خود ارائه می‌دهد. پلی کربنات‌ها در ضخامت‌های مختلفی به فروش می‌رسند اما ایده آل‌ترین ضخامتی که می‌توانید انتخاب کنید، بین 4 تا 6 میلی متر است. هر چیزی کمتر از این مقدار به معنای پلی کربنات با کیفیت پایین است که برای مدت طولانی دوام نمی‌آورد. با این حال، می‌توانید پلی کربنات‌های ضخیم‌تر از 6 میلی متر را انتخاب کنید، به شرطی که به چنین ورق‌های ضخیمی نیاز داشته باشید. به طور کلی، ضخامت ورق پلی کربنات در اندازه‌های زیر تعریف می‌شود:

  • 4 تا 6 میلی متر دو جداره
  • 8 تا 10 میلی متر دو و سه جداره
  • 16 تا 20 میلی متر سه جداره ساده و بیشتر

عوامل موثر در تعیین ضخامت ورق پلی کربنات

ضخامت پلی کربنات بر انتقال نور، حفظ حرارت و رسانایی و همچنین محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش و گاهی اوقات انتشار نور تأثیر می‌گذارد. اینها همه ویژگی‌هایی هستند که پلی کربنات را به بهترین انتخاب برای پوشش گلخانه و سایر کاربردها تبدیل کرده‌اند. در زیر به عوامل موثر در تعیین ضخامت ورق پلی کربنات می‌پردازیم:

محافظت در برابر اشعه فرا بنفش

اگر از زاویه خاصی به پنل نگاه کنید، لایه محافظ را خواهید دید. این نقش مهمی برای محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش خود ورق‌ها و همچنین باغبان‌ها و گیاهان دارد. سطح محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش بسته به اندازه گیری ورق‌ها و همچنین برند متفاوت است. برخی از تولید کنندگان لایه را در یک طرف قرار می‌دهند و برخی دیگر برای مشکلات مونتاژ کمتر از آن استفاده می‌کنند.

انتقال و انتشار نور

با هر میلی متر، انتقال نور را از دست خواهید داد. اگرچه ورق پلی کربنات تا حدی شفاف است اما مانند شیشه نیست. این بدان معناست که اگر برای زمستان‌های شدید به آن نیاز ندارید، نباید از پنل‌های فوق ضخیم استفاده کنید. می‌توانید به جای 16 میلی متر، 8 میلی متر را انتخاب کنید. البته شکل گلخانه و عرض پروفیل‌ها نیز میزان نور دریافتی گیاهان شما را تعیین می‌کنند. برخی از پانل‌های پلی کربنات دارای خاصیت انتشار نور اضافی هستند. پلی کربنات از قبل نور را در مقایسه با شیشه پخش می‌کند.

قدرت زیاد در برابر باد، برف و تگرگ

پلی کربنات سه جداره در مقایسه با ورق‌های دو جداره محکم‌تر است. اگر به دلیل طوفان و برف مکرر به ورق محکم‌تری نیاز دارید، توصیه می‌کنیم ورق‌های ضخیم‌تری را انتخاب کنید. اگر گلخانه را خودتان می‌سازید، ممکن است به یک ماده انعطاف پذیری نیاز داشته باشید. ورق‌های نازک‌تر انعطاف پذیری بیشتر نسبت به از ورق‌های ضخیم‌تر دارند.

سایز ورق پلی کربنات

اندازه استاندارد یک ورق پلی کربنات دو جداره و چند جداره 2100×6000 میلی متر و ورق پلی کربنات تخت 2050 ×3050 میلی متر است. که بنا به متراژ قابل توجه، طول پلی کربنات قابل افزایش میباشد ولی عرض ورق پلی کربنات ثابت میباشد.می‌توانید کل ورق را بخرید یا آن را به اندازه مورد نیاز خود و با کمک قیچی دندانه تیز یا اره‌های دستی برش دهید. جایی که پلی کربنات به عنوان ورق سقف استفاده می‌شود، تقریباً همیشه «چند جداره» است (تنها استثنای اصلی در این مورد جایی است که ورق‌های پلی کربنات برای سایبان استفاده می‌شوند).

به طور کلی، سایز ورق پلی کربنات دوجدار به شرح زیر است:

  • ورق‌های پلی کربنات با ضخامت 4 میلی‌ متر، 6 میلی‌ متر و 10 میلی‌ متر معمولاً دو جداره هستند.
  • ورق‌های پلی کربنات 16 میلی متری دارای سه جداره هستند که دو محفظه ایجاد می‌کنند.
  • پلی کربنات 25 میلی متری در طرح‌های مختلف ارائه می‌شود اما محبوب‌ترین آنها ساختاری از 7 پنل داخلی دارد.
  • ورق‌های پلی کربنات 32 میلی متری و 35 میلی متری دارای 7 پنل افقی هستند.

ورق‌های پلی کربنات 4 میلی متری و 6 میلی متری معمولاً برای کارهای لعاب کاری در مقیاس کوچک مانند تعویض شیشه‌های شکسته در گلخانه‌ها یا برای تهیه پوشش عایق برای استخرهای ماهی کوی استفاده می‌شوند. به راحتی می‌توان این ورق‌ها را با یک چاقوی تیز به برش داد. ورق‌های 10 میلی‌ متر سبک هستند و برش و جابجایی آنها آسان است و برای کاربردهای داخلی مناسب هستند. ورق‌های پلی کربنات ضخیم‌تر 25، 32 و 35 میلی‌ متری معمولاً برای کاربردهای بیرونی برای سقف‌ها استفاده می‌شوند. هر چه ورق ضخیم‌تر باشد، عایق حرارتی و صدای آن بهتر است.

آیا ورق کربنات محافظ UV است؟

یکی از دلایل اصلی ترجیح پلی کربنات‌ها به ویژه برای گلخانه‌ها، قابلیت محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش ساختار است. ورق‌های پلی کربنات به طور کلی دارای یک لایه محافظ UV  در یک طرف ورق هستند که تمام اشعه‌های UV را منعکس کرده و در عین حال نور خورشید را به داخل فضا وارد می‌کنند. بنابراین، با ورق‌های سقف پلی کربنات، می‌توانید مقدر خوبی از نور خورشید را وارد ساختار خود کنید. با این حال، همیشه می‌توانید بررسی کنید که ورق پلی کربناتی که خریداری می‌کنید، دارای پوشش محافظ UV است یا خیر.

ورق پلی کربنات خود را از کجا بخریم؟

بهترین جایی که می‌توانید ورق‌های پلی کربنات خود را از آن خریداری کنید، «سایه ساز ایمن» است. در سایه ساز می‌توانید پلی کربنات‌ها را با بهترین کیفیت در طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها، بافت‌ها و انواع مختلف اعم از شفاف، توپر، چند جداره و موجدار تهیه کنید. هدف اصلی از ارائه ورق‌های پلی کربنات در سایه ساز استفاده از نور طبیعی روز با راه حل‌های تکنولوژیکی در طیف متنوع برای برآورده کردن نیازهای شماست. از ورق‌های پلی کربنات سایه ساز می‌توانید برای پوشش سقف‌ها، پارکینگ‌ها، سقف کاذب و دیواره‌های سوله و غیره استفاده کنید.

 

آخرین مقالات

ورق پلی کربنات خارجی

ورق پلی کربنات خارجی

ورق پلی کربنات به طور گسترده در پوشش سقف گلخانه، آلاچیق ها و غیره استفاده می شود. شما با خرید ورق پلی کربنات...

نحوه تولید ورق پلی کربنات

نحوه تولید ورق پلی کربنات

ترموپلاستیک در نهایت به پلی کربنات تبدیل می‌شود تا به صورت ورق به بازار عرضه شود. نحوه تولید ورق پلی کربنات کاری تخصصی...

ورق پلی کربنات مات چیست؟

ورق پلی کربنات مات چیست؟

چه به دنبال حفظ حریم خصوصی بیشتر باشید یا یه پوشش خاص را به سقف گلخانه خود اضافه کنید، ورق پلی کربنات مات...

ورق پلی کربنات شفاف چیست؟

ورق پلی کربنات شفاف چیست؟

ورق پلی کربنات شفاف یک ماده فوق العاده سخت و همه کاره با طیف وسیعی از کاربردهای مختلف است. این ماده فوق العاده...

انواع ورق پلی کربنات

انواع ورق پلی کربنات

انواع ورق پلی کربنات دارای کیفیت بالایی است و می‌تواند در هر شرایط محیطی مقاومت کند. این ورق‌ها از رزین پلی پروپیلن ساخته...

مزایای پلی کربنات پلیمر طلایی یزد

مزایای پلی کربنات پلیمر طلایی یزد

تامین کنندگان ورق پلی کربنات در سال های اخیر شاهد افزایش تقاضا برای ورق های توپر و چند جداره برای گلخانه ها، سقف...

پربازدیدترین مقالات

نصب ورق پلی کربنات

نصب ورق پلی کربنات

نصب ورق پلی کربنات: ورق پلی کربنات بر روی انواع سازه های فلزی،گالوانیزه و چوب به وسیله ادوات مخصوص هوابند و آببند میشود....

از ورق پلی کربنات چه می دانیم؟

از ورق پلی کربنات چه می دانیم؟

در صنعت پلاستیک، ورق «پلی کربنات» به عنوان یکی از پرتنوّع ترین و پرکاربردترین مواد در صنعت ساختمان، سوله ها وگلخانه ها برشمرده...

پلی کربنات دیوار صوتی

پلی کربنات دیوار صوتی

امروزه آلودگی صوتی یکی از معضلات زندگی شهری میباشد که ورق پلی کربنات تخت و حتی پلی کربنات چند جداره این معضل را...

پوشش سقف پلی کربنات

پوشش سقف پلی کربنات

پلی کربنات ماده‌ای با ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد است که به عنوان جایگزینی عالی برای شیشه و فایبرگلاس به کار گرفته...

ورق پلی کربنات نما

ورق پلی کربنات نما

از ورق های پلی کربنات نما می توان به طرق مختلف استفاده کرد. آنها در ضخامت ها و طول مختلف قابل تولید هستند....

نورگیر سقف با ورق های پلی کربنات

نورگیر سقف با ورق های پلی کربنات

سازه ای قوسی شکل و یا شیب دار که معمولا پوشش روی آن از ورق پلی کربنات تخت و یا چند جداره است...