راهنمای خرید ورق پلی کربنات

راهنمای خرید ورق پلی کربنات

امروزه ورق پلی کربنات به جایگزین خوبی برای شیشه، پلی اتیلن، اکریلیک و سایر پلاستیک ها تبدیل شده است. این محصول با دوام، مستحکم، انعطاف پذیر، شفاف و ظاهر زیبایی دارد و به عنوان یکی از محبوب ترین مصالح در کاربردهای مختلف استفاده می شود. اگر می خواهید از این ورق برای کارهای مورد نظر خود بهره ببرید، باید شناخت کافی نسبت به آن داشته باشید. پس آیا می دانید از چه نوع ورق پلی کربنات باید استفاده کنید؟ در این بررسی ما راهنمای خرید ورق پلی کربنات را پیش روی شما قرار می دهیم تا بتوانید محصولی مطابق با نیازهای کاربردی و بودجه خود تهیه کنید.

ورق پلی کربنات چیست؟

به زبان ساده، پلی کربنات یک ترموپلاستیک سخت است که برخلاف اکثر پلاستیک های دیگر، توانایی جذب گرما را دارد که باعث می شود عایق فوق  العاده ای باشد. ورق پلی کربنات همچنین سبک وزن است و این مهم باعث می شود تا استفاده از آن راحت و آسان باشد. پلی کربنات یک ماده بسیار پایدار است که حتی می توان آن را ذوب و خنک کرد و مجدداً مورد استفاده قرار داد و زباله های غیر ضروری را در محل های دفن زباله محدود کرد. به علاوه، در برابر دماهای بالا و اشعه ماوراء بنفش بسیار مقاوم است و از تاب برداشتن یا تغییر رنگ در نور خورشید جلوگیری می کند. به لطف این مزایای فوق العاده، این ماده تقریباً کاربردهای نامحدودی دارد.

مزایای ورق پلی کربنات

تمام ورق های سقف پلی کربنات مزایای مختلفی را برای صاحبان خانه فراهم می کنند. اینها شامل وزن سبک، دوام، خواص عایق و ایمنی آنها است. هنگامی که این مزایا با هم ترکیب شوند، پلی کربنات را به یک گزینه فوق العاده و راه حلی عالی برای بسیاری از پروژه ها تبدیل می کنند.

سبک وزن

وزن همیشه در هنگام انتخاب سیستم سقف مورد توجه قرار خواهد گرفت. در حالی که وزن پلی کربنات در هر متر مربع به ضخامت انتخابی شما بستگی دارد، به طور قابل توجهی سبک تر از شیشه و سایر سیستم های سقف است. به عنوان مثال، پلی کربنات 10 میلی متری حدود 4.5 کیلوگرم در هر متر مربع وزن دارد. این وزن کمتر از نصف وزن شیشه است که برای همان ضخامت حدود 9.3 کیلوگرم وزن می باشد.

وزن کم نه تنها به این معناست که کار با پلی کربنات و نصب آن بسیار آسان تر متریال های دیگر است بلکه بعید خواهد بود که برای پشتیبانی از آن نیاز به ایجاد تغییرات قابل توجهی در ساختار ساختمان خود داشته باشید. علاوه بر این، می توانید از میله های لعاب دار به همان اندازه سبک به عنوان بخشی از یک سیستم سقف پلی کربنات کامل، از جمله آنهایی که از PVC و آلومینیوم ساخته شده اند، استفاده کنید.

دوام بالا

مواد کمی از مقاومت فوق العاده ورق پلی کربنات در برابر ضربه برخوردارند. نیازی به نگرانی در مورد های ناشی از طوفان تگرگ یا ریزش نیست. به علاوه، برخلاف PVC، پلی کربنات در برابر اشعه ماوراء بنفش بسیار مقاوم است و در اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید تغییر رنگ یا تاب نمی خورد.

اکثر ورق های سقف پلی کربنات همچنین دارای مقاومت حرارتی بسیار بالایی هستند و قادر به تحمل درجه حرارت تا 135 درجه سانتی گراد می باشند. در واقع پلی کربنات آنقدر بادوام است که تامین کنندگان پیشروی جهانی ضمانت های 10 ساله را به صورت استاندارد به مشتریان خود ارائه می دهند.

عایق خوب

ورق های پلی کربنات چند جداره به طور خاص سطوح بالایی از عایق حرارتی را ارائه می دهند. سقف پلی کربنات نه تنها گرما را در زمستان حفظ می کند بلکه فضای داخل محیط را در تابستان خنک تر می سازد. این مهم به ویژه در پوشش سقف گلخانه ها و محیط هایی که نیاز به حفظ دما در داخل است، از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.

ایمنی بالا

میلیون ها صاحب خانه در سراسر دنیا ورق پلی کربنات را به دلیل ایمنی بیشتر در مقایسه با شیشه انتخاب می کنند. پلی کربنات عملاً در برابر شکستن یا خرد شدن مصون است و برای خانه هایی که کودکان در آن زندگی می کنند یا در جایی که لعاب در ارتفاع کمتری نصب می شود، ایمن تر است. وزن سبک ورق پلی کربنات همچنین کار با آن را بسیار ایمن تر و آسان تر می کند. این مهم به ویژه هنگام کار در ارتفاع مانند سقف های خمیده یا گلخانه ها اهمیت دارد.

کدام ورق پلی کربنات را انتخاب کنم؟

انواع مختلفی از ورق های پلی کربنات برای خرید وجود دارند. اینها هر کدام با کاربردهای متفاوتی تولید می شوند و مزایای منحصر به فرد خود را ارائه می دهند. هنگامی که به طور مناسب استفاده شوند و مطابق با دستورالعمل های سازنده نصب گردند، استحکام و قابلیت اطمینان فوق العاده ای را ارائه می دهند.

پلی کربنات چند جداره

یکی از محبوب ترین انواع ورق پلی کربنات، پلی کربنات چند جداره است که برای گل خانه ها و باغ ایده آل است. همانطور که از نام آن پیداست، این ورق چند دیواره از لایه های متعددی تشکیل شده است که عایق حرارتی و صوتی عالی را ارائه می دهد.

این ورق در رنگ های شفاف، برنزی و اوپال و ضخامت های 4 میلی  متر تا 35 میلی  متر موجود هستند. ورق پلی کربنات چند جداره را می توان برش داد و به اندازه مناسب و در طیف وسیعی از اندازه های استاندارد سفارش داد.

پلی کربنات توپر

ورق های پلی کربنات توپر که از یک لایه تشکیل شده اند، بسیار سبک وزن هستند و تقریباً می توانند با انتقال نور شیشه مطابقت داشته باشند که اجازه می دهد تا 90 درصد نور خورشید از آن عبور کند. این مهم باعث می شود پلی کربنات توپر برای پروژه هایی که ورود نور در آنها بسیار مهم است، انتخابی فوق العاده باشد.

 این ورق ها در رنگ های مختلف از جمله شفاف، مشکی، عقیق و برنزی موجود هستند. ضخامت این ورق ها از1تا 15 میلی متر متغیر است. اگرچه اندازه های استاندارد زیادی برای انتخاب وجود دارند، اما پلی کربنات توپر به صورت برش در دسترس نیست.

پلی کربنات موجدار

ورق پلی کربنات موجدار بسیاری مزایای پلی کربنات توپر را با هزینه کمتر ارائه می دهد. این ورق ها به لطف شکل موجدار خود، دوام و مقاومت فوق  العاده ای در برابر ضربه ایجاد می کنند. برخلاف پلی کربنات چند جداره یا توپر، ورق های موجدار معمولاً فقط به صورت شفاف در دسترس هستند.

با توجه به مشخصات نازک تر آنها بین 0.8 تا 2.5 میلی متر، توصیه می کنیم از پلی کربنات موجدار فقط برای پروژه های کوچکتر استفاده شود. هنگام انتخاب پلی کربنات برای پروژه بعدی خود، توجه داشته باشید که استفاده از ورق های دو جداره 4 میلی متری را برای کاربردهای سقف توصیه نمی کنیم،نوع دیگر پلی کربنات موجدار پلی کربناتهای دوجداره موجدار از ضخامت 4میل الی 20میل میباشد.

چگونه می توانم ورق پلی کربنات مناسب را سفارش دهم؟

در خرید ورق پلی کربنات باید موارد زیادی را در نظر بگیرید که ما در زیر به برخی از آنها اشاره می کنیم:

رنگ ورق پلی کربنات

پلی کربنات در طیف گسترده ای از رنگ ها، از شفاف تا برنزی، سفید و بسیاری از رنگ های دیگر موجود است. رنگ ورق تعیین کننده انتقال نور و نوع کاربرد مورد نظر است. هر چه نور بیشتری وارد سازه شود، هوای داخل گرمتر خواهد بود. پلی کربنات های شفاف اجازه عبور نور بیشتری را می دهند، بنابراین در جایی که حداکثر نور مورد نیاز است بهترین ورق در نظر گرفته می شوند. رنگ های دیگر میزان انتقال نور را تا حدودی کاهش می دهند و هر چه رنگ تیره تر شود، درصد انتقال نور کمتر خواهد شد.

محافظت در برابر اشعه فرا بنفش

پلی کربنات به گونه ای طراحی شده است که از ساختار در برابر اشعه UV خورشید محافظت کند. با این حال، زمانی که ساختار قدیمی می شود، پلی کربنات هنوز می توند به مقاومت خود ادامه دهد. شما باید به دنبال تامین کنندگانی باشید که یک لایه محافظ اضافی بر روی پلی کربنات در برابر عوامل جوی و اشعه ماوراء بنفش اضافه کنند تا طول عمر ساختار شما افزایش یابد.

عایق بودن ورق پلی کربنات

اگر در مناطقی زندگی می کنید که نسبتاً سردتر هستند، باید پلی کربنات های چند جداره را انتخاب کنید زیرا عایق  بندی قوی دارند که هزینه های گرمایش زمستانی را کاهش می دهد و در هزینه های مصرف انرژی صرفه جویی می کند. علاوه بر این، سطح بالاتر عایق باعث می شود که دما در تابستان خیلی بالا نرود یا در زمستان خیلی پایین نیاید.

ضخامت ورق پلی کربنات

پلی کربنات ها در ضخامت های مختلفی موجود هستند، اما ایده آل ترین ضخامتی که می توانید انتخاب کنید، بین 6 تا 16 میلی متر است. ضخامت بیشتر به معنای پلی کربنات با وزن ومقاومت بیشتر است. با این حال، می توانید پلی کربنات های ضخیم تر از 6 میلی متر را انتخاب کنید، به شرطی که به چنین ورق های ضخیمی نیاز داشته باشید.

سایز ورق پلی کربنات

اندازه استاندارد یک ورق پلی کربنات دوجداره یا چند جداره 210 × 600 سانتی متر و پلی کربنات تخت یا توپر 205*305 سانتی متر است که طول ورق بر حسب میزان سفارش بالا قابل تغییر میباشد.می توانید کل ورق را خریداری کنید یا آن را به اندازه مورد نیاز خود برش دهید. برش با کمک قیچی دندانه تیز یا اره دستی امکان پذیر است زیرا برش ورق های سقف پلی کربنات بسیار راحت انجام می‌شود.

قیمت ورق پلی کربنات چقدر است؟

لیست قیمت ورق پلی کربنات براساس نوع ورق، ابعاد و ضخامت تعیین می شود. بدون شک، هرچه اندازه و ضخامت بیشتر باشد، قیمت ورق افزایش پیدا می کند. در هزینه خرید ورق پلی کربنات موارد زیر موثر هستند:

  • کیفیت ساخت (داخلی یا خارجی)
  • برند تولید کننده
  • مشخصات محصول
  • کاربرد محصول
  • نوسانات ارزی
  • میزان عرضه و تقاضا

ورق پلی کربنات خوب از کجا بخریم؟

بهترین جایی که می توانید ورق های سقف پلی کربنات خود را از آن خریداری کنید، سایه ساز است. در اینجا می توانید پلی کربنات ها را با بهترین کیفیت در طیف گسترده ای از رنگ ها و ابعاد تهیه کنید. از بین ساده ورق های توپر، بافت دار، موجدار و چند جداره، می توانید ورق پلی کربنات مورد نیازتان را برای کاربرد خاص خود انتخاب کنید. هدف اصلی از ارائه ورق های پلی کربنات از طریق سایه ساز کمک به مشتریان جهت رفع نیازهایشان و دریافت محصولات باکیفیت و با قیمت مناسب است.

آخرین مقالات

ورق پلی کربنات خارجی

ورق پلی کربنات خارجی

ورق پلی کربنات به طور گسترده در پوشش سقف گلخانه، آلاچیق ها و غیره استفاده می شود. شما با خرید ورق پلی کربنات...

نحوه تولید ورق پلی کربنات

نحوه تولید ورق پلی کربنات

ترموپلاستیک در نهایت به پلی کربنات تبدیل می‌شود تا به صورت ورق به بازار عرضه شود. نحوه تولید ورق پلی کربنات کاری تخصصی...

ورق پلی کربنات مات چیست؟

ورق پلی کربنات مات چیست؟

چه به دنبال حفظ حریم خصوصی بیشتر باشید یا یه پوشش خاص را به سقف گلخانه خود اضافه کنید، ورق پلی کربنات مات...

ورق پلی کربنات شفاف چیست؟

ورق پلی کربنات شفاف چیست؟

ورق پلی کربنات شفاف یک ماده فوق العاده سخت و همه کاره با طیف وسیعی از کاربردهای مختلف است. این ماده فوق العاده...

انواع ورق پلی کربنات

انواع ورق پلی کربنات

انواع ورق پلی کربنات دارای کیفیت بالایی است و می‌تواند در هر شرایط محیطی مقاومت کند. این ورق‌ها از رزین پلی پروپیلن ساخته...

مزایای پلی کربنات پلیمر طلایی یزد

مزایای پلی کربنات پلیمر طلایی یزد

تامین کنندگان ورق پلی کربنات در سال های اخیر شاهد افزایش تقاضا برای ورق های توپر و چند جداره برای گلخانه ها، سقف...

پربازدیدترین مقالات

نصب ورق پلی کربنات

نصب ورق پلی کربنات

نصب ورق پلی کربنات: ورق پلی کربنات بر روی انواع سازه های فلزی،گالوانیزه و چوب به وسیله ادوات مخصوص هوابند و آببند میشود....

از ورق پلی کربنات چه می دانیم؟

از ورق پلی کربنات چه می دانیم؟

در صنعت پلاستیک، ورق «پلی کربنات» به عنوان یکی از پرتنوّع ترین و پرکاربردترین مواد در صنعت ساختمان، سوله ها وگلخانه ها برشمرده...

پلی کربنات دیوار صوتی

پلی کربنات دیوار صوتی

امروزه آلودگی صوتی یکی از معضلات زندگی شهری میباشد که ورق پلی کربنات تخت و حتی پلی کربنات چند جداره این معضل را...

پوشش سقف پلی کربنات

پوشش سقف پلی کربنات

پلی کربنات ماده‌ای با ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد است که به عنوان جایگزینی عالی برای شیشه و فایبرگلاس به کار گرفته...

ورق پلی کربنات نما

ورق پلی کربنات نما

از ورق های پلی کربنات نما می توان به طرق مختلف استفاده کرد. آنها در ضخامت ها و طول مختلف قابل تولید هستند....

نورگیر سقف با ورق های پلی کربنات

نورگیر سقف با ورق های پلی کربنات

سازه ای قوسی شکل و یا شیب دار که معمولا پوشش روی آن از ورق پلی کربنات تخت و یا چند جداره است...