ورق پلی کربنات برای پوشش گلخانه

ورق پلی کربنات برای پوشش گلخانه

 

در گذشته حیاط خلوت و گلخانه های کشاورزی تنها در صورتی از کیفیت بالایی برخوردار بودند که شیشه ای باشند. از سوی دیگر، پلاستیک کمتر مورد توجه قرار می گرفت. اما در سال های اخیر، استفاده از ورق پلی کربنات به دلایل زیادی به طور فزاینده ای محبوب شده است. ورق پلی کربنات گلخانه آنقدر در بین کشاورزان و باغبانان خانگی محبوب شده که اکنون به بهترین جایگزین برای شیشه تبدیل شده است. در این بررسی به مزایای و نکات مهم در خرید ورق پلی کربنات برای پوشش گلخانه می پردازیم.

مزایای ورق پلی کربنات برای پوشش گلخانه

شش مزیت استفاده از ورق های پلی کربنات برای پوشش گلخانه ها در زیر آورده شده اند:

عایق بندی بهتر نسبت به شیشه

گلخانه ها برای رشد گیاهان استفاده می شوند و بنابراین، گرما یک نکته مهم است. ورق های پلی کربنات کار فوق العاده ای در حفظ مقدار مناسب گرما در داخل گلخانه انجام می دهند تا گیاهان را سالم و بارور نگه دارند. این ورق به صورت تک و چند جداره در بازار موجود است. نوع پند جداره عایق بیشتری ایجاد می‌کند. اما قبل از ساخت پوشش گلخانه با ورق پلی کربنات مهم است که ارزیابی دقیقی از نوع گیاهان و نیازهای محیطی خود به دست آورید.

مقاوم در برابر ضربه و شکستن

حتی قوی ترین و ضخیم ترین شیشه ها نیز در نهایت تحت فشار زیاد می شکنند، به همین دلیل است که باید از پلی کربنات برای گلخانه های خود استفاده کنید. پلی کربنات می تواند در برابر انواع ضربه ها مانند سنگ، تگرگ، توپ های بیس بال و کودکانی که دور آن بازی می کنند، مقاومت کند. پس مقاومت ضربه ای ورق های پلی کربنات بسیار بیشتر از شیشه است و عملاً باید بگوییم که ورق پلی کربنات نشکن است و خطرات جانی و مالی نسبت به شیشه ندارد.

محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش

رشد گیاهان در داخل گلخانه نیاز به انتشار نور خوب دارد زیرا بدون آن دمای داخل بسیار زیاد می شود و گیاهان شما ممکن است بسوزند. یکی دیگر از فواید منحصر به فرد این ماده محافظت عالی در برابر اشعه ماوراء بنفش است. این ورق می تواند به طور موثر پرتوهای مضر فرابنفش را فیلتر کند تا گیاهان شما را ایمن نگه دارد.

انعطف پذیری و سرعت بالای اجرا

یکی دیگر از مزایای پلی کربنات انعطاف پذیری در جنس، انواع رنگ، اندازه و نحوه ساخت آنهاست. گلخانه ها را می توان به شکل ها و اندازه های مختلف ساخت. این ورق ها همچنین وزن کمی دارد و خطرات اجرایی آنها نسبت به شیشه بسیار کم است. گاهی اوقات نصب ورق پلی کربنات برای پوشش گلخانه تنها در یک روز انجام می شود. برای نصب می توانید از تخصص تیم «نصب سایه ساز ایمن» بهره مند شوید.

دوام بالا و ماندگاری طولانی

دیوارهای گلخانه با ورق پلی کربنات برای مدت طولانی دوام خواهند داشت. این ورق از شیشه قوی تر است و می تواند در برابر شرایط آب و هوایی و ضربه بدون از هم پاشیدن مقاومت کند. اگر پلی کربنات آسیب ببیند، تعمیر آن بسیار ساده خواهد بود. در نهایت، طول عمر ورق پل کربنات بسیار بیشتر از شیشه است.

نکات مهم خرید ورق پلی کربنات برای پوشش گلخانه

برای اطمینان از خرید ورق پلی کربنات مناسب برای ایجاد شرایط بهینه رشد در گلخانه، درک اساسی از چگونگی تأثیر ساختار، ضخامت و رنگ پلی کربنات بر انتقال نور و خواص عایق بودن آن کمک می کند. در ادامه چند نکته مهم در خرید پلی کربنات برای پوشش گلخانه ها آورده شده اند که به شما کمک می کنند تا بیشترین بهره را از این متریال ببرید:

نوع ورق پلی کربنات گلخانه

پلی کربنات به دو صورت ورق های توپر و ورق های چند جداره عرضه می شود. ورق های چند جداره معمولاً بهترین ورق پلی کربنات برای گلخانه ها هستند زیرا عایق حرارتی بیشتری را ارائه می دهند. با این حال، ساختار داخلی ورق های چند جداره و ضخامت مواد نیز بر انتقال نور تأثیر می گذارند.

ورق پلی کربنات چند جداره در ساختارهای داخلی 2 جداره، 3 جداره، 4 جداره و لانه زنبوری به فروش می رسد. ورق های پلی کربنات همچنین دارای درجه بندی های متفاوتی برای عایق و انتقال نور هستند. برای گلخانه ها، انتقال نور بین 80 تا 90 درصد برای رشد گیاهان ایده آل در نظر گرفته می شود، اگرچه محصولات گیاهای خاص ممکن است نیازهای نوری متفاوتی داشته باشند.

برای دستیابی به شرایط رشد مطلوب، گلخانه ها معمولاً از پلی کربنات 2 جداره ساخته می شوند زیرا تعادل انتقال نور و عایق حرارتی را به خوبی برقرار می کنند. ورق های دیگری مانند 3 دیواره و لانه زنبوری، در محدوده 75 درصدی انتقال نور قرار دارند که این ممکن است برای انواع گیاهان خاص یا مناطقی که فصل رشدشان طولانی تر است، کافی باشد. اما قاعده کلی این است که مواد ضخیم تر عایق حرارتی بیشتری را ایجاد می کنند اما انتقال نور کمتری را ارائه می دهند و مواد نازک تر انتقال نور بیشتر و عایق کمتری را ارائه می دهند.

ساختار و ضخامت

U-value (اتلاف انرژی)

انتقال نور

2 جداره، 4 میلی متر

0.68

82 درصد

2 جداره، 8 میلی متر

0.58

80 درصد

2 جداره، 10 میلی متر

052

76 درصد

رنگ ورق پلی کربنات گلخانه

رنگ استاندارد پلی کربنات گلخانه ای همان رنگ شفاف است اما شاید وسوسه شوید که یکی از رنگ های دیگر موجود را برای دستیابی به جلوه بصری انتخاب کنید. همانطور که حدس زده اید، افزودن رنگ به پلی کربنات بر انتقال نور نیز تأثیر می گذارد و مانند قرار دادن یک عینک آفتابی غول پیکر روی گلخانه است. برای درک تأثیر رنگ بر انتقال نور، به این نمودار نگاه کنید که ورق های دو جداره شفاف، عقیق و برنزی 4 میلی  متری و نرخ های انتقال نور مربوطه آنها را مقایسه می کند.

رنگ

انتقال نور

شفاف

82 درصد

عتیق

32 درصد

برنز

42 درصد

نحوه نگهداری ورق پلی کربنات برای پوشش گلخانه

به یاد داشته باشید که نمی توانید ورق های پلی کربنات را در زیر نور مستقیم خورشید نگهداری کنید. اگر قصد دارید ورق های پلی کربنات را به یک سایت ساخت و ساز تحویل دهید، مطمئن شوید که مکانی برای نگهداری آنها وجود دارد که در معرض نور خورشید نباشد تا زمانی که آماده نصب شوند.

ورق های پلی کربنات دارای یک فیلم محافظ روی سطح هستند که باید تا زمان نصب ورق ها در جای خود باقی بماند و پس از نصب برداشته شود. این فیلم محافظ در صورت قرار گرفتن در معرض گرمای نور مستقیم خورشید می تواند روی سطح ورق آب شود که این کار در نهایت پاک کردن آن را عملاً غیرممکن می سازد.

کلام آخر

ضمانت استاندارد پلی کربنات گلخانه 10 سال است اما اگر طبق دستورالعمل سازنده به درستی مراقبت و تمیز شود، اغلب بسیار بیشتر از این مدت دوام می آورد. سازنده همچنین باید دستورالعمل هایی را برای نصب، برش، سوراخ کاری و شکل دهی ارائه دهد و این دستورالعمل های خاص باید برای ارتقای طولانی تر ورق رعایت شوند. در هر صورت، شرکت «سایه ساز ایمن» امکان خرید بهترین ورق های پلی کربنات خارجی برای پوشش گلخانه را با قیمت مناسب و خدمات نصب در محل ارئه می دهد.

 

آخرین مقالات

ورق پلی کربنات خارجی

ورق پلی کربنات خارجی

ورق پلی کربنات به طور گسترده در پوشش سقف گلخانه، آلاچیق ها و غیره استفاده می شود. شما با خرید ورق پلی کربنات...

نحوه تولید ورق پلی کربنات

نحوه تولید ورق پلی کربنات

ترموپلاستیک در نهایت به پلی کربنات تبدیل می‌شود تا به صورت ورق به بازار عرضه شود. نحوه تولید ورق پلی کربنات کاری تخصصی...

ورق پلی کربنات مات چیست؟

ورق پلی کربنات مات چیست؟

چه به دنبال حفظ حریم خصوصی بیشتر باشید یا یه پوشش خاص را به سقف گلخانه خود اضافه کنید، ورق پلی کربنات مات...

ورق پلی کربنات شفاف چیست؟

ورق پلی کربنات شفاف چیست؟

ورق پلی کربنات شفاف یک ماده فوق العاده سخت و همه کاره با طیف وسیعی از کاربردهای مختلف است. این ماده فوق العاده...

انواع ورق پلی کربنات

انواع ورق پلی کربنات

انواع ورق پلی کربنات دارای کیفیت بالایی است و می‌تواند در هر شرایط محیطی مقاومت کند. این ورق‌ها از رزین پلی پروپیلن ساخته...

مزایای پلی کربنات پلیمر طلایی یزد

مزایای پلی کربنات پلیمر طلایی یزد

تامین کنندگان ورق پلی کربنات در سال های اخیر شاهد افزایش تقاضا برای ورق های توپر و چند جداره برای گلخانه ها، سقف...

پربازدیدترین مقالات

نصب ورق پلی کربنات

نصب ورق پلی کربنات

نصب ورق پلی کربنات: ورق پلی کربنات بر روی انواع سازه های فلزی،گالوانیزه و چوب به وسیله ادوات مخصوص هوابند و آببند میشود....

از ورق پلی کربنات چه می دانیم؟

از ورق پلی کربنات چه می دانیم؟

در صنعت پلاستیک، ورق «پلی کربنات» به عنوان یکی از پرتنوّع ترین و پرکاربردترین مواد در صنعت ساختمان، سوله ها وگلخانه ها برشمرده...

پلی کربنات دیوار صوتی

پلی کربنات دیوار صوتی

امروزه آلودگی صوتی یکی از معضلات زندگی شهری میباشد که ورق پلی کربنات تخت و حتی پلی کربنات چند جداره این معضل را...

پوشش سقف پلی کربنات

پوشش سقف پلی کربنات

پلی کربنات ماده‌ای با ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد است که به عنوان جایگزینی عالی برای شیشه و فایبرگلاس به کار گرفته...

ورق پلی کربنات نما

ورق پلی کربنات نما

از ورق های پلی کربنات نما می توان به طرق مختلف استفاده کرد. آنها در ضخامت ها و طول مختلف قابل تولید هستند....

نورگیر سقف با ورق های پلی کربنات

نورگیر سقف با ورق های پلی کربنات

سازه ای قوسی شکل و یا شیب دار که معمولا پوشش روی آن از ورق پلی کربنات تخت و یا چند جداره است...