مزایای پلی کربنات پلیمر طلایی یزد

مزایای پلی کربنات پلیمر طلایی یزد

شیشه به طور سنتی ماده انتخابی برای پوشش گلخانه ها بود. اما همانطور که پیشرفت های تکنولوژیکی و بهبود مواد ادامه دارند،  پلی کربنات به جایگزینی عالی برای شیشه در بسیاری از کاربردها تبدیل شده است. تامین کنندگان ورق پلی کربنات در سال های اخیر شاهد افزایش تقاضا برای ورق های توپر و چند جداره برای گلخانه ها، سقف پاسیوها، استخرها و غیره بوده اند. این افزایش تقاضا به دلیل وجود مزایای پلی کربنات است. در این بررسی به فواید پلی کربنات اشاره می کنیم.

وزن کم پلی کربنات

ورق پلی کربنات در مقایسه با شیشه بسیار سبک وزن است. این امر حمل و نقل و نصب را بسیار آسان تر، سریع تر و مقرون به صرفه تر می کند. نیروی انسانی کمتری برای بلند کردن و نصب ورق های گلخانه ای پلی کربنات در محل مورد نیاز است، به این معنی که کار بسیار سریع تر انجام می شود و احتمال صدمات، حوادث ناگوار یا صدمات در محل کاهش می یابند.

عایق بودن پلی کربنات

پلی کربنات از پلیمرهای ترموپلاستیک تشکیل شده است، به همین دلیل که قابلیت حفظ حرارت به طور قابل توجهی بهتر از شیشه دارد. کنترل و نگهداری گرما و رطوبت یک ویژگی ضروری برای گلخانه ها برای اطمینان از سلامت خوب گیاهان و فضای سبز ذخیره شده در داخل است. علاوه بر این، پلی کربنات همچنین امکان انتقال نور عالی (حدود 88 درصد) را فراهم می کند و در عین حال مانع از پرتوهای مضر UV خورشید می شود که می تواند گیاهان شما را بکشد. ورق بسته به نیازهای محیطی گلخانه شما می تواند کاملاً شفاف، رنگی یا مات باشد.

قیمت کم پلی کربنات

پلی کربنات سبک وزن است، نصبش آسان  بوده و نگهداری بسیار کمی دارد. به علاوه، گرمای بیشتری را در مقایسه با شیشه حفظ می‌کند و از نظر انتقال نور عملکرد بسیار بهتری ارائه می‌دهد که این هزینه‌های عملیاتی شما را در تمام طول سال کاهش خواهد داد. در نتیجه این عوامل، استفاده از ورق های پلی کربنات برای گلخانه شما بدون شک مقرون به صرفه ترین راه حل در مقایسه با شیشه است. با ترکیبی از شرایط محیطی مناسب و مراقبت عالی، ورق پلی کربنات چند جداره برای گلخانه ها می توانند تا 10 سال دوام بیاورند، در حالی که شیشه ها خیلی زودتر از این زمان شروع به نشان دادن علائم سایش و پارگی می کنند.

محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش

ورق های پلاستیکی پلی کربنات علاوه بر قابلیت عبور نور و حفظ حرارت عالی، ضخیم تر از شیشه هستند. این ضخامت، محافظت قوی تر در برابر اشعه ماوراء بنفش و توزیع یکنواخت نور و گرما در سراسر محل را تسهیل می کند. این ورق تضمین می کند که هر گیاه به طور کامل تمام مزایای فتوسنتز و مواد مغذی ارائه شده توسط خورشید را بدون هیچ یک از اثرات نامطلوب قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش دریافت کرده و جذب می کند.

از آنجایی که تمام مناطق داخل گلخانه، نور و گرمای یکسانی دریافت خواهند کرد، نصب ورق های پلی کربنات در واقع میزان کاری که باید در طول سال انجام دهید را کاهش می دهد. اکنون دیگر نیازی نیست که تنظیمات یا موقعیت گیاهان خود را بر اساس شرایط مختلف نور و گرما در طول روز پیکربندی کنید.

دوام و استحکام بالا

شیشه مطمئناً شکننده‌تر از ورق‌های پلی کربنات است و بنابراین، برای جلوگیری از آسیب‌های زیست‌ محیطی و انسانی باید همیشه با مراقبت از آن استفاده کرد. فرآیند حمل و نقل و نصب ورق های شیشه ای می تواند به خصوص آزار دهنده باشد. ورقه های شیشه ای بزرگ برای حمل و نقل از یک مکان به مکان دیگر بسیار سنگین هستند، به این معنی که نیروی انسانی بیشتری برای کاهش احتمال آسیب دیدگی یا آسیب رساندن به آن مورد نیاز است. شیشه همچنین در مقایسه با ورق های پلی کربنات نگهداری بالایی دارد، بنابراین هزینه های اولیه و عملیاتی شما برای گلخانه افزایش می یابند.

واقعیت ساده این است که صدمه زدن به ورق های پلی کربنات تقریباً غیرممکن است. ورق های پلی کربنات در برابر آب و هوا نیز مقاوم هستند، به این معنی که می توانند انواع شرایط سخت محیطی را تحمل کنند. باران شدید، برف، یخ و حتی تگرگ با این پوشش بسیار ناهموار و بادوام برای گلخانه شما قابل مقایسه نیستند. از سوی دیگر، شیشه بسیار شکننده‌تر است و در معرض ترک خوردگی تحت فشار یا در معرض نیروی شدید قرار می‌گیرد.

نشکن و مقاوم در برابر خش

از آنجایی که پلی کربنات نوعی پلاستیک بسیار بادوام است که برای استفاده در فضای باز طراحی شده، در برابر شکستن نیز فوق العاده مقاوم می باشد. حتی قوی‌ترین شیشه‌های فضای باز هم قابل مقایسه در مقابل استحکام ورق‌های پلی کربنات برای نیستند. ورق های پلی کربنات می توانند در برابر فشار و ضربه بالا تقریباً از هر منبعی از جمله طوفان، تگرگ، طوفان باد و حتی سنگ هایی که ممکن است با سرعت بالا با آنها تماس پیدا کنند، مقاومت نمایند. جدا از تماس با عناصر آب و هوایی مانند گردباد، ورق های پلی کربنات تخریب ناپذیر هستند.

نگهداری کم نسبت به شیشه

پلی کربنات دارای درجه مقاومت شیمیایی بالایی است اما در صورت امکان تمیز کردن آن با آب گرم و صابون و یک پارچه میکروفیبر یا پارچه نخی بهتر و راحت‌تر می باشد. تعمیر و نگهداری آن نیز بسیار آسان است. تا زمانی که پلی کربنات خود را حدود یک بار در هفته تمیز کرده و بلافاصله آن را با یک پارچه نرمی خشک کنید، این کار شما برای ماندگاری بیشتر ورق کفایت می کند. مطمئن شوید که در طول فرآیند خشک کردن از شر تمام رطوبت خلاص می شوید تا از ایجاد لکه های ناشی از آب جلوگیری کنید. باقی ماندن آثار آب بر روی سطح پلی کربنات می تواند تأثیر نامطلوبی داشته باشد یا حتی انتقال نور و گرما را محدود کند، بنابراین تمیز کردن پلی کربنات مهم است.

انعطاف پذیری و تطبیق پذیری بالا

یکی از قابل توجه ترین ویژگی های استفاده از ورق های پلی کربنات به جای شیشه، انعطاف پذیری، تطبیق پذیری و سفارشی سازی بی نظیر آن است. البته، پلی کربنات را می توان برای تعدادی از کاربردهای مختلف صنعتی و تجاری استفاده کرد که قبلاً صرفاً برای شیشه در نظر گرفته شده بود. اما وقتی صحبت از گلخانه به میان می‌آید، این ماده چندین هدف خاص را دنبال می‌کند که به بهبود شکل و عملکرد خود ساختار مربوط می‌شود. پلی کربنات در اشکال، اندازه ها و حتی رنگ های مختلفی موجود است. علاوه بر این، می توان آنها را برش داد تا با ابعاد دقیق ساختار گلخانه شما مطابقت داشته باشد. در حالی که شیشه باید برای برش و تعیین اندازه مجدد به سازنده بازگردانده شود، بنابراین فرآیند نصب طولانی تر شده و برای شما هزینه بیشتری خواهد داشت.

مقاومت در برابر دمای بالا

یکی از متمایزترین مزایای پلی کربنات برای خواص تجاری، مقاومت در برابر دمای بالای آن است. این مصالح سقفی در برابر هرگونه محیط سخت مقاومت می کنند و به مدت نیم قرن با مصالح ساختمانی استاندارد دوام می آورند. ورق های پلی کربنات وقتی در معرض گرما و سرمای مداوم قرار می گیرند خم نمی شوند و نمی شکنند. از آنجایی که آنها از پلاستیک تقویت شده ساخته شده اند، در اثر حرارت آسیب نمی بیند. به نوبه خود، این قابلیت ها به سقف های پلی کربنات اجازه می دهند تا بدون نشان دادن علائم محو شدن، زرد شدن یا تغییر رنگ، دوام بیاورند.

خرید پلی کربنات از سایه ساز ایمن

سایه ساز ایمن یکی از تامین کنندگان پیشرو ورق های پلی کربنات برای گلخانه ها و سایر کاربردهای تجاری و صنعتی در سراسر ایران است. ما به ارائه محصولات درجه یک، قیمت های بی نظیر و خدمات عالی به مشتریان و همچنین انتخاب گسترده ای از ورق های پلی کربنات برای گلخانه ها و سایر پروژه های کاربردی به شما در خرید بهترین محصولات کمک می کنیم.

آخرین مقالات

ورق پلی کربنات خارجی

ورق پلی کربنات خارجی

ورق پلی کربنات به طور گسترده در پوشش سقف گلخانه، آلاچیق ها و غیره استفاده می شود. شما با خرید ورق پلی کربنات...

نحوه تولید ورق پلی کربنات

نحوه تولید ورق پلی کربنات

ترموپلاستیک در نهایت به پلی کربنات تبدیل می‌شود تا به صورت ورق به بازار عرضه شود. نحوه تولید ورق پلی کربنات کاری تخصصی...

ورق پلی کربنات مات چیست؟

ورق پلی کربنات مات چیست؟

چه به دنبال حفظ حریم خصوصی بیشتر باشید یا یه پوشش خاص را به سقف گلخانه خود اضافه کنید، ورق پلی کربنات مات...

ورق پلی کربنات شفاف چیست؟

ورق پلی کربنات شفاف چیست؟

ورق پلی کربنات شفاف یک ماده فوق العاده سخت و همه کاره با طیف وسیعی از کاربردهای مختلف است. این ماده فوق العاده...

انواع ورق پلی کربنات

انواع ورق پلی کربنات

انواع ورق پلی کربنات دارای کیفیت بالایی است و می‌تواند در هر شرایط محیطی مقاومت کند. این ورق‌ها از رزین پلی پروپیلن ساخته...

مزایای پلی کربنات پلیمر طلایی یزد

مزایای پلی کربنات پلیمر طلایی یزد

تامین کنندگان ورق پلی کربنات در سال های اخیر شاهد افزایش تقاضا برای ورق های توپر و چند جداره برای گلخانه ها، سقف...

پربازدیدترین مقالات

نصب ورق پلی کربنات

نصب ورق پلی کربنات

نصب ورق پلی کربنات: ورق پلی کربنات بر روی انواع سازه های فلزی،گالوانیزه و چوب به وسیله ادوات مخصوص هوابند و آببند میشود....

از ورق پلی کربنات چه می دانیم؟

از ورق پلی کربنات چه می دانیم؟

در صنعت پلاستیک، ورق «پلی کربنات» به عنوان یکی از پرتنوّع ترین و پرکاربردترین مواد در صنعت ساختمان، سوله ها وگلخانه ها برشمرده...

پلی کربنات دیوار صوتی

پلی کربنات دیوار صوتی

امروزه آلودگی صوتی یکی از معضلات زندگی شهری میباشد که ورق پلی کربنات تخت و حتی پلی کربنات چند جداره این معضل را...

پوشش سقف پلی کربنات

پوشش سقف پلی کربنات

پلی کربنات ماده‌ای با ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد است که به عنوان جایگزینی عالی برای شیشه و فایبرگلاس به کار گرفته...

ورق پلی کربنات نما

ورق پلی کربنات نما

از ورق های پلی کربنات نما می توان به طرق مختلف استفاده کرد. آنها در ضخامت ها و طول مختلف قابل تولید هستند....

نورگیر سقف با ورق های پلی کربنات

نورگیر سقف با ورق های پلی کربنات

سازه ای قوسی شکل و یا شیب دار که معمولا پوشش روی آن از ورق پلی کربنات تخت و یا چند جداره است...